tisdag 1 november 2011

Fantasi

Min dotter har en fenomenal fantasi. Hon hittar på egna sånger och sagor och pratar man om något kan hon utan tvekan utveckla det till i princip vad som helst. Som häromdagen när jag sa "tänk när lillasyster kan gå vad kul ni kommer ha det då" "ja då kan vi jaga varandra" sa Moa och sen helt plötsligt var det en hel historia om att dom jagades av vargar :) Massa sånt förekommer det ofta. Hon leker också med en stor fantasi. Riktigt underhållande :) Och hon är så enormt nyfiken. När jag var på utvecklingssamtal på förskolan förra veckan så sa dom att hon kan inte riktigt sitta still och göra en grej för hon vill gärna springa runt och kolla vad alla andra gör. Hemma kan hon sitta still länge och titta på tv, men ropar man nånting tex om man råkar spilla så är hon där på två sekunder och undrar vad som hänt :) Dessa egenskaper välkomna jag med öppen famn! Tycker det är charmigt med nyfikna ungar :)

Igår var vi en sväng på Vellinge Blomman. När vi är där tjatar Moa alltid om tomtarna, så nu när dom öppnat julbyn åkte vi dit. Lagom tidsfördriv :) Hon tyckte det var superkul, och vi kommer självklart åka dit fler gånger innan jul :) På kvällen var jag och hälsade på ett lag, eller snackade med tränaren och en i styrelsen och det kändes riktigt bra! Ska bli kul att träna med dom nästa vecka :)

Snart ska vi iväg på babymassage och därefter blir det stadsparken för att mata fåglarna och inta lekplatsen. En alldeles lagom tisdag :)

Inga kommentarer: