lördag 5 november 2011

Jag måste...

... bara få kräka av mig lite. Är så trött på alla som har så jävla bråttom i trafiken. Ligger och tycker en i baken, gör galna omkörningar osv. Och vi ska inte snacka om hur dom kör ute på vår gata. En smal villagata. Respektlöst! Jag ska inte säga att jag aldrig kör för fort, men då är det typ på motorvägen eller ute på landet där det inte förekommer nån trafik precis. Men oftast håller jag faktiskt hastigheten. Framförallt när barnen sitter i bilen.
När jag ändå är igång så blir jag också så irriterad på "icke-familjer" som snor familjeparkeringarna på Maxi. Det heter familjeparkeringar av en anledning...

Sådär, nu fick jag det ur mig :) Vi är ganska nyligen hemkomna efter babysimmet. Tuva är som vanligt helt slut efter det :) Moa fick vara med idag också, det går väldigt bra. Förutom när hon tog av sig badringen och fick för sig att hoppa i utan den. Hon bottnar ju inte och jag kollade inte på henne då, men som tur va vände jag mig om. Hörde henne säga mamma precis innan så det var inte länge hon var under vattnet. Men hon var själv på väg upp faktiskt. Personen bredvid som såg det brydde sig inte ett dugg... Men det var nog en bra erfarenhet, för hur mycket hon än älskar att bada så får hon gärna ha lite respekt för vattnet. Och Tuva fick prova på att dyka idag. Och det var inga problem :) Hon såg lite förvånad ut när hon kom upp. Dock när hon får vatten i munnen så tar det en ganska bra stund innan hon hittar andan igen. Har märkt det när hon sätter i halsen när jag ammar henne också. Annars sprallade hon på som vanligt, det märks att hon gillar det :)
Därefter tog vi oss en tur till stan och numera finns den där fina klänningen i Moas ägo haha :) Hade inte tänkt köpa den faktiskt, men Moa ville inte ha morgonrocken jag köpte till henne häromdagen. Så det blev ett byte :) Tog dessutom strl 110, så den kan hon ha ett bra tag. Och jag vet minst 3 tillfällen hon kan ha den på sig :)

Nu blir det lite häng i hemmet innan det är dags för fondue hemma hos brorsan :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Haha... jag blir också irriterad på de som tar familjeplatserna på MAXI. Visserligen är ju Gibson stor och klarar väl av att gå ur bilen på en vanlig parkeringsplats också. Men ibland när han är på sitt kan-själv-humör kämms det säkrare att parkera där utan risk att han slår upp bildörren i någon annans bil osv... Ibland när det har suttit gubbar i bilarna och väntat på sina handlande fruar har jag funderat på att knacka på rutorna och fråga vad de håller på med... Men jag vågar aldrig... =)