onsdag 16 november 2011

Del 11: Min dröm & del 18: mina ambitioner

Jag slår ihop dessa delar eftersom jag tycker de går lite hand i hand. Mina drömmar är ju också mina ambitioner. Men vad mer kan man önska egentligen? Jag är gift med världens bästa man, och har två underbara flickor. Jag har alltid velat ha barn ung (var 23 när jag fick Moa, planerat) och har alltid velat ha två barn (check). Vi bor i hus, båda har fasta jobb och har hälsan med oss.
Men en av mina ambitioner är att komma fram till vad jag vill jobba med. Just nu jobbar jag ju som brevbärare på Citymail och är även arbetsledare där. Ett jobb jag trivs med hur bra som helst. Därför har jag inte bråttom med att utbilda mig. Ska ju trots allt jobba i nästan 40 år till ;) Utbildningar som alltid intresserat mig är mäklare, polis, kriminologi, förskollärare eller något annat med barn. Ja, man har lite att fundera på :) Sen om jag utbildar mig om 5 eller 10 år spelar mig ingen roll. Jag vill framförallt vara 100% säker på vad jag vill bli.
En annan dröm och ambition är att flytta till en "riktig" villa. Vi bor som sagt i hus nu, men det är fortfarande en bostadsrätt. Helst av allt vill vi bo i en 1-plans villa. Men det är inte heller något vi har bråttom med, för vi trivs superbra här! Jag älskar vårt hus! Men man blir mer sugen på att se sig om nu när dom ska höja hyran med 5%... Skandal! Med tanke på att dom höjde den detta året också... Men vi har inte heller nåt krav här, det kvittar om det blir nästa år, om 5 år eller 10 år. Såvida dom inte höjer hyran i samma takt de nästkommande åren...

Men min allra största dröm är att vi alla får vara friska och leva ett underbart liv tillsammans!

Inga kommentarer: