söndag 27 november 2011

1:a advent

Äntligen första advent och lite ljus i mörkret :) Nu fattas bara lite snö också :) Får väl se om man orkar ta sig ner på julskyltningen. Vi ska nämligen städa och julpynta och handla också.

Julbordet i fredags var riktigt kul! Det var på restaurang Horizont med teater Tittin. Fantastiskt roligt! Kunde stanna ute ända till 22.30! Så jag hann inte se allt, men ändå. Moa var ju snäll som vanligt, men jag trodde jag skulle bli hemringd till Tuva. Men hon var lika snäll. Blev lite chockad när jag fick ett sms att båda låg och sov :) Tuva vaknade till en gång och skrek lite, men Chrille fick henne i sömn igen. Så hon sov när jag kom hem. Så härligt att det gick så bra. Hon hade ätit lite ur flaskan t.o.m :) Detta är en stolt och glad morsa :)
Behöver jag säga att Moa hade kul på Kulhuset på dagen? :) 3½ timmes intensivt lekande. Bästa förskolepolaren Nova var ju också där. Och dom två höll även igång Novas pappa :) Ett riktigt kul och lyckat besök.

Gårdagen var rätt lugn. Spenderade kvällen hos mamma och pappa och käkade oxfilé :) Supergott! Det var för att fira världens bästa pappa/morfar som fyllde år i torsdag. Brorsan med sambo var också där, så det var riktigt trevligt.

Ja just de, jag har ju bestämt mig för att stanna i IFK Trelleborg. Känns jättebra! Har inte skrivit på än, men det är ju iaf officiellt ;)


(Från lokaltidningen Trelleborgs Allehanda)

2 kommentarer:

Josefine sa...

Härligt att det gick så bra för barnen! Och pappan... =)

Och att mamman fick gå på julbord i fred, det var också bra!

Sandra sa...

Dåligt Jessica, dåligt ;) IFK...vad ska man säga ;) haha!