onsdag 30 november 2011

Försvinn!

Nu har Tuva varit förkyld i 4 veckor och hostat i 3 av dom. Hon hostar inte konstant, men får alltid en hostattack på natten. Som självklart gör att hon vaknar och i samband med det får hon lite mat. Så hon har ju käkat 1 gång om natten de flesta nätterna de senaste veckorna. Så jag hoppas hostan försvinner snart! Hon äter aldrig länge på natten och somnar alltid om direkt. Men förhoppningsvis sover hon hela nätterna sen :) Annars ska jag avvänja henne vid nattmålet.

Igår var jag som sagt på babyrytmik på ÖF, vilket var väldigt trevlig. MASSA andra mammor och bebisar, men det är såklart bara kul :) Ska försöka gå på det på tisdagarna nu.
Moa var på årets julspel i kyrkan med förskolan igår, och som vanligt hade hon haft lite svårt för att sitta still i början :) Hon var eld och lågor när hon berättade om det, och verkade uppskatta den utflykten. Så himla kul!
Och igår kväll var jag och mamma på smyckesparty hos en av hennes arbetskamrater som gör egna smycken. Fantastiskt duktig! Här är hennes hemsida. Jag fick med mig en fint halsband hem och tre stycken änglar, till mig, Moa och Tuva (tack mamma :)). Varje smycke är unikt, eftersom hon bara gör ett ex. Extra kul såklart :)





1 kommentar:

Josefine sa...

Gibsons dagiskompisar var också på julspelet igår. Det var bara barnen födda -08 från hans avdelning som fick följa med, så han fick stanna kvar. Nästa år är det förhoppningsvis hans tur. Fast jag tror att han hade klarat av det iår. Funderade på att gå dit med honom själv, men det finns liksom ingen tid till det tyvärr...

Vad jobbigt det där med hostattackerna. Det brukar ju tyvärr vara värst om nätterna. Tycker nog att det borde ge med sig snart, så länge som hon varit förkyld!