måndag 7 november 2011

Nytt i hemmet

Söta handdukar till gästtoan från HM.

Juldekorationer, även dessa är från HM.


Och nya soffor som är leveransklara om några veckor. Vi har snackat om ny soffa ett tag, men tänkt vänta. Dock dök det upp ett riktigt bra erbjudande på dessa soffor på Nilssons i Svedala. Efter att ha tittat och provsuttit var det ingen tvekan om att vi skulle slå till.

Det är så härligt med Tuvas utveckling. Hon känns verkligen som en människa nu. Hon är mycket med och som jag nämnt innan extremt nyfiken på omgivningen. Storasyster kan hon knappt slita ögonen från :) Hon älskar att leka med sina leksaker, hon kan sitta ett bra tag i sin matstol och göra det. Eller i bumbon. Håller man något framför henne eller står det nåt på tex bordet så mer eller mindre kastar hon sig fram och ska ha det :) Vilket resulterade i utspilld juice häromdagen ;) Det ska bli spännande och se när hon kan sitta. Hon kan nämligen redan nu sitta en liten stund utan stöd! Kan inte komma ihåg att Moa var så stabil vid denna ålder. Hon satt ordentligt (dvs utan stöd) när hon var 6,5 månader.

Nu kom Chrille och Tuva ner efter liten sovmorgon. Man smälter verkligen när lilltejen avfyrar världens leende när hon ser en :) Just nu ligger hon på mage på babygymmet och Moa kryper runt henne och berättar hur man ska göra när man kryper :) Vilket är väldigt lustigt eftersom Moa inte kröp "normalt". Jag vet inte hur jag ska förklara hur hon gjorde. Har för mig att jag har en video, så jag ska se om jag hittar den :)

Nu ska jag kolla läget på Tradera. Tjänade nästan en 1000-lapp på lite barnkläder igår! Sen blir det en lugnt dag eftersom lilltjejen åkt på en förkylning igen. Ikväll ska jag iväg och provträna med ett lag här i Trelleborg, det ska bli kul :)

Inga kommentarer: