tisdag 8 november 2011

Tisdag em

Nu har vi precis käkat middag. Tuva har precis sovit i flera timmar. En sk återhämtningsdag :) Var på babymassage innan också, lika mysigt som vanligt. Var tveksam till om vi skulle kunna gå igår, eftersom Tuva var förkyld. Idag var det mycket bättre och hennes näsa rann inte här hemma så vi traskade dit. Naturligtvis rann ju näsan där, men det var ytterst lite (inget gult snor heller). Jag gillar inte själv förkylda barn där, men det var som sagt inte så farligt. Ingen annan i familjen är förkyld denna gång, så jag är rätt övertygad om att Tuva blivit smittad på ÖF. Var ett barn där förra veckan och hennes näsa rann riktigt mycket med tjockt snor. Jag tycker inte det är okej att gå dit i det skicket. Lite går som sagt an, men det var verkligen en genomförkyld unge.

Nu sitter lilltjejen och äter. Jag gick för ca 1½-2 veckor sedan över till mat för 5-6 månaders bebisar. Lite tjuvstart, men det har gått jättebra. Inga problem med magen och hon gillar verkligen det. Har provat laxgryta, spagetti och köttfärssås och nu då potatis och kött. Allt har slunkit ner med god aptit. Banangröt är också en hit :) Dessutom dricker hon vatten ur nappflaska! Hon dricker inte ordentligt, men har börjat suga! Härligt :) Moa ammade i 8 månader, och det tyckte jag var alldeles lagom.Hade räknat med 1 år, men hon föredrog välling och slutade själv. Omkring 8 månader är mitt mål med Tuva också, men jag räknar inte med att det går. Beror ju helt och hållet på om hon tar flaskan ordentligt, tror jag. Och om mjölken räcker såklart. Jag tycker jag har mindre mjölk nu än vad jag hade med Moa nämligen. Nåja, den tiden, den sorgen :)

Inga kommentarer: