måndag 31 oktober 2011

Sugbehov

Tuva vill fortfarande inte ha napp. Jag har provat några gånger, men antingen vill hon inte eller så vet hon inte riktigt hur hon ska göra. Hon bara biter på den liksom. En del av mig tycker det skulle vara jätteskönt om hon inte har napp, så slipper man avvänja henne vid den, springa in på nätterna om hon tappat den osv. Men samtidigt vill en del av mig att hon ska ta den. Jag är nämligen hennes napp ju... I torsdags och fredags hade hon ett extremt sugbehov och låg och åt/snuttade hur mycket som helst. Såklart mysigt, men ganska krävande också. De andra dagarna har hon tack och lov inte så stort sugbehov. Oftast är det när hon blir trött. På kvällarna ligger hon oftast mellan 1-2 timmar och det blir ju att hon suttar sig till sömns. På nätterna är hon superduktig och sover, tack och lov. Egentligen är det inget problem, men jag tror det skulle underlätta om jag vill dra iväg och träna tex. Jag kan ju inte precis det nu. Så det största "problemet" är väl egentligen att hon inte tar flaska heller. Det hade underlättat enormt. Ikväll ska jag nämligen hälsa på ett potentiellt lag och tänkte träna med dom om en vecka. Det är inte länge jag kommer vara borta, men man vet ju själv att skrik i 10 minuter känns som dubbelt så länge. Och eftersom hon inte tröstas av napp, så är det bara jag som kan göra det. Så det är där skon klämmer. För hon är ju så snäll och duktig om dagarna, och kan utan problem somna utan att sutta. Så det är ju kvällarna. Och jag behöver komma hemifrån lite och träna, då mår jag som bäst. Nu var det ett tag sen jag var i hemifrån en längre stund så det kanske går jättebra. Ju större hon blir ju lättare borde det gå. Tycker man ju :) Snurrig text kanske, men det får ni ta :) Om nån har tips eller erfarenheter får ni gärna dela med er :)

Annars är jag fortfarande förundrad över hur snäll hon är! Ovanstående är ju egentligen inget stort problem. Hon är så glad och mild om dagarna, gnäller sällan och sover om nätterna. Ett riktigt charmtroll när vi är ute också. Fina fisunge :)

1 kommentar:

Caroline-Mamma till Noah sa...

Har du testat olika nappar?
Sofie (syster) hade likadant problem me Theodore och han sluta me de för nån månad sen.
Inget funka på honom, han gjorde som du skrev om Tuva, haha