lördag 29 oktober 2011

Bildregn

Återbesöket hos tandläkaren gick jättebra. Moa skuttade in och hoppade utan tvekan upp i rymdstolen :) Tandläkaren fick problemfritt titta i hennes mun. Det hade läkt jättefint och tanden bredvid som också blev lite intryckt och var lite lös förra gången var inte lös längre och hade fin färg. Ingen infektion med andra ord. För säkerhets skull ska vi dit om 2 månader och kolla upp den igen. Efteråt åkte vi till Kulhuset :)

Idag har vi varit på babysim. Tuva gillar verkligen det :) Jag kan knappt kontrollera henne när hon ligger på magen. Hon sprattlar på som tusan och flinar med hela huvudet :) Moa var också med. Dock bottnar hon inte, men hon tyckte det var kul att simma runt med en badring :) Hon var superduktig, skötte sig mest själv och var lugn bland alla bebisar. Men jag vill ändå inte ha med henne i varje gång. Det blir ju inte riktigt den där mysiga stunden med Tuva, eftersom jag ändå måste lägga lite uppmärksamhet på Moa. Efter simningen åkte vi hem till min mormor en sväng innan vi käkade god middag. Och, hör och häpna, Moa ligger och sover efter att själv sagt till att hon ville lägga sig! Det händer extremt sällan :) Ibland blir det lite protester, men oftast får jag smärtfritt med henne upp. Men det är nästan aldrig hon själv som säger till. Barn är ju konstigt nog sällan väldigt trötta... :)














Inga kommentarer: