onsdag 12 oktober 2011

Del 6: Ett (två) ögonblick

Det finns så många härliga ögonblick i mitt liv och några som inte är lika härliga :) Men ett jätteroligt ögonblick jag aldrig glömmer är när jag var 12 år och vann silver på 400 m frisim på ungdoms-sm. Guldet fanns liksom inget att göra nåt åt, men sedan var vi 3 stycken som slogs om de andra två medaljerna. Jag låg fyra mestadels av loppen, men spurtade förbi de andra i slutet. Det skiljde bara hundradelar mellan mig och fyran till slut! Som sagt jättekul, och detta var lite grunden till ett Sverige-läger som jag fick vara med på. De två bästa på varje simsätt i hela Sverige i min ålder fick vara med och detta var också superkul. Jag ångrar aldrig att jag simmade, trots man la ner så mycket tid på det. Jag har fått minnen och vänner för livet!

Tänkte att jag kunde ta ett mindre roligt ögonblick också. Ett av de jobbigaste i mitt liv faktiskt. Det var när min farfar gick bort för 8 år sedan. Han var min favoritperson och jag saknar honom än idag otroligt mycket. Han bodde i Anderslöv och precis innan han dog hade jag tagit körkort och kunde då själv åka och hälsa på honom. Han var så glad över detta, men tyvärr hann det alltså aldrig bli mycket av det. Han hade älskat att vara gammelfarfar och det är så sorligt att han aldrig fick uppleva sina barnbarnsbarn.

Inga kommentarer: