onsdag 26 oktober 2011

Häxa


Idag är det Halloweenfest på förskolan och Moa är utklädd till häxa :) Jag och Tuva myser här hemma. Ut i regnet vill vi inte :) Jag har för övrigt ont i halsen IGEN och Moa är lite snörvlig och hostig IGEN. Hoppas Tuva klarar sig denna gång. Just nu ligger hon och tittar på sina händer, tydlien väldigt intressanta :) Snart ska hon få lite banangröt. Det går verkligen jättebra med maten. Hon äter med god aptit (inga jätteportioner såklart). När jag sätter henne i matstolen lyser hon upp och sen vill hon väldigt gärna själv hjälpa till genom att ta tag i skeden och stoppa den i munnen :) Hon har den senaste tiden hittat tummen och det gillar jag inte. Hon vill inte ha napp, men jag provade igår igen. Hellre napp än tummen, men nappen är fortfarande inget hon är intresserad av. Vi får väl se hur det artar sig. Svängde förbi BVC för att väga och mäta henne innan. 7480 g och ca 64 cm lång. Var tog lilla bebisen vägen?
Gårdagen gick i ett. Först lämnade vi Moa på förskolan och sen blev det storhandling på Maxi. Jag hann inte mycket mer än hem och mata Tuva innan det var dags för babymassage. Det var mysigt, även om Tuva vände och vred på sig och mest var intresserad av allt annat :) Trevliga mammor, även en från föräldragruppen, så det var skoj. Ser fram emot nästa gång :)
Sen var det liksom inte lönt att gå hem, utan jag och Tuva tog en promenad innan vi hämtade Moa. Hem och klydda lite med maten och sen iväg till fotbollsträningen. Inte för att träna, utan för att meddela att jag inte kommer spela kvar i Vången. Tiden jag lägger på att köra fram och tillbaka till Oxie är viktig familjetid, så det är den främsta anledningen. Jag vill inte sluta spela, så jag tänkte provträna med några lag här i Trelleborg. Så får vi se vilken nivå det blir :)
Stod och pratade med min tränare igår, har ju haft honom i ca 7 år! Tillsammans har vi gått upp från femman till fyran, fyran till trean och nu nästan till tvåan (även om jag inte var så delaktig i år). Härliga fotbollsminnen! Han ska inte heller vara kvar i Vången, så man vet ju aldrig om våra vägar möts i framtiden igen :)
I brist på annat ska jag slå in lite julklappar nu :) Har hunnit fixa en hel del faktiskt :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

jag tänkte provträna med FC och Näset, fast fick redan på att Therns pappa är tränare där så vetifan. Sen tänkte jag kolla upp andra lag, gislöv kanske?!

Josefine sa...

Ooh... vilken läskig liten sak! =)