tisdag 13 december 2011

VARNING

Igår kl 23.50 (!) ringde min mobil. Jag sov som oftast vid denna tidpunkt och något yrvaket mer eller mindre kastade jag mig efter mobilen, eftersom jag inte ville att ungarna skulle vakna. Okänt stod det på displayen, och i ett vaket tillstånd hade jag aldrig svarat, men jag var som sagt något yrvaken. Det var en man som påstod sig vara från Polisen i Hässleholm och som gjorde en undersökning och undrade om jag kunde svara på fem frågor. Say what? Jag gjorde honom påmind om att klockan var nästan tolv och han svarade att han jobbade hemifrån. Jag klargjorde genast att jag inte var intresserad och sa att jag låg och sov. Hörde honom fråga var bor du precis innan jag la på. Självklart var detta ingen polis, sånt sysslar dom inte med och framförallt inte mitt i natten. Och en polis skulle väl inte fråga var jag bor, det tror jag nog han kan ta reda på själv... Jag har ingen aning om vad för slags frågor han skulle ställa, men nån sorts information ville han säkert ha. Det var riktigt obehagligt. Så varning till alla er där ute!

2 kommentarer:

Emma - mamma till Alicia & gravid med Mini ♥ sa...

Hej Jessica.
Vet att du har undrat vad det har varit för skillnader på graviditeterna hitils, så jag täntke att jag ska sätta mig ner och knåpa ihop ett inlägg om det så fort jag har tid :)
Hoppas du orkar vänta lite till ;)

Kram Emma

Josefine sa...

Och det är precis därför jag nästan aldrig svarar när det ringer ett dolt eller skyddat nummer...