fredag 9 december 2011

Dagarna som gått

Jisses vad dagarna har sprungit iväg, men det är för att jag haft och göra hela tiden. Hämtat och satt upp nya sofforna, köpt och klätt årets julgran, slått in en del av julklapparna, lunchat med en gammal god vän (väldigt trevligt!), varit på Ikea med mamma osvosv. Och idag har jag som sagt jobbat, mellan 7-15. Trodde det skulle vara jobbigt att gå upp, men det var inga problem och nu på kvällen är jag inte tröttare än vanligt :) Och det var kul att jobba :) Det gick jättebra med barnen här hemma. Ja Moa sköter ju sig själv, men det gick super med Tuva. Hon åt gröt och middag, sov och var glad. Skönt :)

Måste berätta om Ikeabesöket igår :) När vi kom dit skulle vi käka och som vanligt tog vi bord först (längst bort från toaletterna). Sen gick jag och Moa iväg för att kolla vad vi skulle ha och på väg tillbaka hör jag ett litet välbekant hulkande från Moa och hinner knappt reagera innan hon spyr på golvet mitt i restaurangen. Springer med henne till toaletten eftersom hon påstår att hon behöver spy mer. Kom dock inget mer, så vi gick ut igen. Torkade upp det mesta på golvet och säger till en städare. När vi kommit tillbaka till mamma och Tuva säger Moa att hon är kissig. Bort till toaletterna en gång till då. Tillbaka vid vårt bord, och mamma går och köper mat. När hon kommer tillbaka säger Moa att hon var lite mer kissig. Bort till toaletterna igen. Kommer tillbaka och får äntligen sätta mig och ska äta. Ställer mitt välfyllda glas lite för nära Tuva (hon är extremt klåfingrig) som välter ut cola över mig och henne och golvet. Så det blir att torka upp cola också, och sen så fick vi äntligen äta :) Puh, var helt slut sen (hade varit och lunchat i Malmö en gång innan dessutom). Vad gäller Moa så spydde hon en gång till hemma, sen var det inte mer med det. Antingen har hon fått i sig nåt eller så var det en miniomgång magsjuka.

Just nu är båda flickorna förkylda igen... Tuvas förkylning försvann aldrig riktigt utan eskalerade igen. Moa är inte lika dålig som för några veckor sedan, men ändå. Men men, det kunde varit värre :)


FÖRE

EFTER (inte världens bästa bild :))


Årets fina julgran. Pappa hjälpte mig att hugga denna fina som bara kostade 200:-!

Inga kommentarer: