lördag 3 december 2011

Det var ju det här...

... med napp som jag snackat om innan. Tjatat om kanske? ;) Häromdagen la jag Tuva i sängen när hon var trött, men hon vill ju inte somna där. Hon kan somna i vagnen eller bilstolen utan problem, men här hemma vill hon ligga och sutta annars. I sängen låg hon och sög på sina fingrar, så jag tänkte att jag minsann skulle prova nappen (var flera veckor sedan vi provade sist). Nappen åkte utan problem in i munnen och ett, tu, tre så satt hon hos mig och sög på den och såg väldigt nöjd ut :) Jag tycker det är jätteskönt. Nu när hon är trött hemma får hon nappen och somnar utan problem. I natt var hon lite orolig ett tag och då hjälpte nappen. Chrille tycker det är skönt, för när jag är iväg och hon börjar bli trött kommer det garanterat att hjälpa. Jag inbillar mig att det kommer bli lättare att sluta amma (vilket jag självklart inte ska göra än). Jag förespråkar inte napp, och tycker inte det är nåt konstigt med folk som inte vill ge sina barn napp. Men i det här hemmet är det skönt med napp :) Visst hade det varit skönt att slippa behöva avvänja, och springa in på natten ibland och så. Men det var inte alls jobbigt med Moa. Det blir ju vad man gör det till :)
Nu är vi ganska nyligen hemkomna efter babysim och en tur på stan. Idag var barnens mormor med och kollade :) Tuva fick testa på torpeden, vilket är när simläraren håller henne och "dyker" henne till mig. Vilket gick jättebra :) Sen en snabbis på stan i skitvädret, och då fick jag klart med ännu en julklapp. Nästan alla färdiga nu :)
Tuva ligger och sover (inget ovanligt med tanke på hur hon är i vattnet) och Moa sitter och garvar åt några underbyxor på Musses Klubbhus :) Snart ska vi bli av med vår soffa också. Satte ut den på blocket, utan förhoppningar om att få den såld. Den är väldigt solblekt, fläckig och full av hundhår under dynorna som t o m dammsugaren har svårt med. Men det tog bara 3 timmar, sen var den såld :) Vi får klara oss utan soffa några dagar, men det gör inte så mycket. Det är mest Moa som kollar här nere, så flyttar bara ner hennes stol. Vi kollar mest i sovrummet :)

1 kommentar:

Ilda - En Fotogalen Mamma! sa...

Nappen gör verkligen mirakel. Det gjorde den för mig med, hade en otroligt tuttig tjej som ville snutta tutte 24/7 så nappen var också min räddning. Men snart är det dags att avvänja. Och precis som du säger så blir det vad man gör det till ^^

Sv: Åh vad skönt, jag hoppas att min nästa graviditet också blir bättre. Inte för att denna var dålig men ja bättre skadar inte ^^