onsdag 14 december 2011

Välbehövlig sömn

Tuva hade väldigt svårt att komma till ro igår, hon var trött men sov bara korta stunder. Och det märktes. Jag la henne strax innan 21 och förutom en hostattack vid 4 imorse så sov hon till kl 8. Så ja, hon behövde nog lite sömn :) Och nu sover hon dessutom igen. Förkylningen har stört henne lite några dagar nu, så jag hoppas den är på väg bort. Snuvan är bättre och hostan är ganska lös. Sen hoppas jag hon kan få vara fri från förkylningar. Jag har tappat räkningen på hur många veckor hon varit krasslig nu, men det är minst 8 veckor. Men det kunde varit värre, för hon sover ju ändå bra om nätterna (störs lite av snuvan och hostan ibland) och är glad och pigg på dagarna (lite tröttare än vanligt bara). Och jag träffade på en fd arbetskamrat innan som sa att hennes minsta också var krasslig när han var liten, och sen han började på förskolan så har han fått vara frisk. Kan ju hoppas att det blir likadant för Tuva då, att det är immunförsvaret som byggs upp :)

Idag är det ännu en lugn dag i protokollet. Jag och Tuva ska ta det lugnt medans Moa är på förskolan. Tänkte få tummen ur och göra klart mina julkort :) Och ikväll är det avslutning på simskolan för Moa. Mycket mer än så händer inte, och det är välbehövligt även för mig. Vaknade med tjock hals och snuva imorse. Så det är väl min tur nu, men hellre jag än ungarna :)

3 kommentarer:

Jessica Fotar sa...

Vinnaren av dagens blogg är uppe på min blogg nu!
Klicka dig in och se om det blev du :)

http://jessicafotar.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-x-2.html#comment

Ilda - En Fotogalen Mamma! sa...

Egentligen så är sömn något man lämnade kvar i då tid när man bestämde sig för att behålla sitt barn haha. Det man får nu är tur med sömnen ^^

Tack fina du!!
Kram!

Ilda - En Fotogalen Mamma! sa...

Vad roligt att du är med och tävlar! =) Drar en vinnare ikväll!
Lycka till! =)