torsdag 15 december 2011

Ointressant träningssnack

Träning har alltid varit en stor del av mitt liv. När jag var 7-16 år tränade jag simning, och från det att jag var 11 år simmade jag i elitgruppen. Detta innebar mellan 6-10 pass i veckan. När jag slutade simma tog jag en liten paus från träningen, men det höll inte så länge. Var väldigt aktiv på gymmet och när jag var 18 började jag spela fotboll. Mest på skoj, men det var så himla kul och jag var väl inte helt värdelös så jag avancerade uppåt. Så sedan dess är det fotboll 2-3 gånger i veckan som gäller, plus en del egen löpning.
För ca 4-5 år sedan var jag som mest vältränad. Då bodde jag i Karlskrona och tränade med KFF. Det var hård vinterträning och dessutom hade jag en saftig runda på Posten. 2,5 - 3 timmar portar varje dag, nog fanken blir man vältränad :) Och som jag skrev i ett inlägg nyligen så är jag tävlingsmänniska ända in i märgen, så det var liksom aldrig på tal om att ta det lugnt. Så är det än idag, jag ångar alltid på på jobbet. Nuförtiden när jag inte har lika mycket tid till att träna så ser jag det som en träningspass.
Idag är jag inte lika vältränad som då, men nu har jag ju fött två barn och tränar inte lika mycket. Men jag anser mig fortfarande ligga i kategorin vältränad. Jag har varit i gång till 100% efter 2 månader efter båda förlossningarna. Skulle varit igång ännu tidigare nu sist om jag inte fått problem med ögat. Så min grundkondition är rätt bra och jag är lättränad, vilket jag är väldigt tacksam över. Och min feta vinnarskalle gjorde inte precis det svårare att komma igång :)
Just nu är det ganska lugnt med träning, blir nåt löppass då och då. Mest för att hålla igång lite, för snart drar uppbyggnadssäsongen igång. Om det fortfarande är aktuellt så ska vi träna boxning 1 gång i veckan. Det gjorde jag väldigt mycket förr och det är sjukt kul! Så jag ser fram emot att få lite mer kontinuerlig träning och så ska det bli kul att få dra igång på riktigt med nya laget :)

Inga kommentarer: