onsdag 31 augusti 2011

Onsdagen

Mamma hämtade mig imorse, sen bar det av till Malmö. Hade nämligen fått i uppgift att hitta likadana klänningar till flickorna och spanat in en fin på Polarn O. Pyret. Dock var den inte alls lika fin i verkligenheten, så dom fick varsin likadan tröja istället :) Och byxorna köpte jag till Moa, också på P.O.P. Det blev ett besök på Toys R Us också, mamma köpte en present till Moa som hon ska få på Tuvas dop. Så inte bara lillasyster får en massa :) Blev en verktygslåda med verktygen från Händige Manny, Moa gillar nämligen det skarpt. Bortskämda ungar ;)

När vi hämtat Moa på förskolan svängde vi inom BVC för att väga och mäta Tuva. Lilltjejen väger numera 5960 g och är 59 cm lång. Inte konstigt det är jobbigt i armen ibland :) Sen var hon väldigt kinkig under eftermiddagen, men efter en rejäl dos spya och bajs i blöjan är hon lika go och glad som vanligt. Hon låg precis hos mig och tittade på mig med sina stora fina blå ögon och pratade och log. Goa unge :)
Idag var det dags för simskola igen. Moa har blivit uppflyttad en grupp, så det är Baddaren 4-6 år som gäller. Hon stod verkligen och studsade bredvid bassängen innan dom fick gå i :) Vi är ju inte i längre, utan nu är det bara barn och simfröknar. Moa var superduktig, svårt att tro att hon var yngst där. Stora tjejen! Sen blev det lite kaos efteråt. Det var nämligen där Tuva spydde, precis när folk skulle hälsa på henne :) Chrille sprang iväg för att hämta papper och Moa sprang efter. Bara det, när Chrille kom tillbaka var inte Moa med honom. Och jag stod nerdränkt i spya. Det var inte så svårt att fatta att Moa gått till omklädningsrummet, och eftersom hon är så bekant med badhuset (hon har gått där sen hon var 4 månader) så blev jag aldrig orolig. Men jag har en man som lätt stirrar upp sig. Så han sprang runt och simfröknarna också, men jovisst stod Moa vid sitt skåp i omklädningsrummet. Hon ville ha nycklen så hon kunde äta sin banan :) Men, summa kardemumma: en väldigt trevlig onsdag!




Inga kommentarer: