onsdag 24 augusti 2011

Fullt upp

Det har varit några fullspäckade dagar. I måndags skulle vi till Bonbon-land, och blev lagom förvånade över att det var stängt! Tydligen har dom bara öppet på helgerna nu, första veckan dom börjar med det... Något besvikna styrde vi bilarna mot Bakken istället. Slutligen blev det en lyckad dag ändå :) Även om jag hellre velat åka till Bonbon-land, men det får bli nästa år istället :) Lite bilder från utflykten lägger jag upp en annan dag :)

Gårdagen bjöd på en mycket glad nyhet. Ögonläkaren konstaterade att ögat ser bra ut, alltså har operation nr 2 lyckats! Så jäkla skönt att höra! Men det psykiska kommer nog sitta i ett bra tag till. Min optiker drabbades av samma sak för fyra år sen, men han kollar fortfarande varenda dag efter symptom. Och jag fick honom att fälla en glädjetår idag :) Var på linskoll (har fått sämre syn på ögat efter operationerna) och han blev så glad för min skull att min skärpa är klar. Dvs jag ser bra med hjälp av linserna. Tydligen är det väldigt vanligt att synen inte återgår helt till det normala. Så det är ju skönt att min gjort de :) Dock ligger jag på -10 på vänsteröga nu. Ni som själv är närsynta förstår hur dålig syn jag har :) Pratade med min optiker om mina operationer och när jag berättade att dom plockat bort glaskroppen såg han lite chockad ut. Tydligen är det ett jäkligt stort ingrepp, men det har jag liksom inte fattat. Har ju inte haft ont eller nåt, så då är det svårt att ta till sig.
Jag pratade med min läkare om fotbollen också. Framförallt om det här med att nicka. "Frågan är om du nånsin kan nicka igen", sa hon. Det kändes väldigt tråkigt att höra. Känner att jag inte är beredd att sluta spela än. För hur kul är det att spela om man inte kan nicka?! Men det negativa vändes snabbt till det positiva. Det är nämligen inga problem att nicka, men det kan gå riktigt illa om jag får bollen på ögat. Mitt öga är nämligen rätt skört nu när dom gått loss på det två gånger. Jag har aldrig fått en boll på ögat, men nog fasiken skulle man väl få de nu? Så vi svängde inom Stadium och köpte innebandyglasögon (se bilden). Så dom spelade jag match i igår :) Skyddar ögat och är bra för psyket. Ser nördig ut, men om det är det som kräva för att spela fotboll så :) Match igår alltså. Borta mot Svalöv. Vinst med 5-0 :) Tog idag plats i startelvan som högerback. Gamla favvopositionen :)

Har upptäckt att lilla tjejen har börjat sträcka sig efter grejer så smått. Hennes favvosysselsättning annars är att suga på fingrarna :) Har försökt med napp, men icke. När hon satt i mitt knä innan hade jag handen på hennes mage. Då drog hon liksom upp min hand till sin mun. Sötnos :) Oftast suger hon på finragrna när hon e hungrig. Hon är ju ett matvrak, och äter rätt ofta så...

Detta blev ett babbelinlägg känner jag och jag orkar inte läsa igenom det innan jag lägger ut de :) Ska natta Moa nu, sen blir det Ben&Jerry glass och hyrfilm :)

1 kommentar:

Caroline-Mamma till Noah sa...

Haha bra ;)
Inget ännnn men HOPPAS :D
Och man kan nte låta bli att titta, haha

Haha eller hur.. Här hemma behövs de FYLLAS på. Noah har vuxit ur nästan ALLT, haha.
Dyrt men såå roligt att få köpa nytt ;)