tisdag 30 augusti 2011

Förkyld

Jag är verkligen helt slut i kroppen. Var länge sedan jag var så seg av en förkylning. Eller ja, det var överhuvudtaget en evighet sen jag ens var förkyld. Men jag brukar inte vara så trött i kroppen då, utan mest täppt i näsan och så. Blev ju inte piggare efter att ha varit på Kulhuset, men vad gör man inte för sina barn :) Så det blir ingen fotbollsträning ikväll, ska ev kolla en fotbollsmatch. Annars blir det häng i soffan. Eller Moa kollar ju på tv:n här nere, så vi sitter oftast i sovrummet. Där finns nämligen inga vidare kanaler till henne :) Men mig gör det inget, så länge jag får se mina favvoprogram så kvittar det var :)
Moa är också förkyld, men det är bättre. Tuva åkte också på det, det har varit sådär kul. Hon har inte lidit så mycket av det, utan det är mer man själv som är orolig. 2,5 månader och förkyld, inte världens bästa kombination. Men hon är också bättre, och vad jag har läst mig till så kan jag nog förvänta fler förkylningar för henne det närmsta året. Tydligen kan man räkna med det när det finns storasyskon i bilden. Lillatjejen sover nu och har gjort i 3 timmar. Det är inte ofta hon sover så länge, utan det är mest små tupplurar. Eller som igår, då var hon vaken mer eller mindre hela dagen. Så det blir såna här återhämtningsdagar då och då :) Oavsett hur mycket hon sover på dagen så sover hon alltid på natten. Behöver jag ens nämna hur skönt det är? :) Moa tittar på tv, ovanligt... Tydligen var jag likadan i hennes ålder, satt flera timmar. Men så är det nog med många barn skulle jag tro :)

2 kommentarer:

Josefine sa...

Krya på er!

Caroline-Mamma till Noah sa...

Marin blå me turkos kant och storlek 86, använd typ 2 gånger, haha