onsdag 10 augusti 2011

Inför

Snart halvvägs in i augusti. Alltså är det ingen hemlighet att vintern kommer allt närmare. Som mamma tänker man lite extra på det eftersom det krävs ordentlig utrustning till ungarna. Jag köpte en Polarn O. Pyret overall till Moa förra året, som verkar passa även i år (tack och lov). Mössa och vantar (tjockare och vattentäta har hon sedan förra året) har jag beställt från HM och nu kan jag även stryka kängor från listan. Blev ett par från Ellos. Tuva har några fleeceoveraller att välja mellan (dels nån ny och dels som Moa haft), och när det blir kallare finns det en overall i förrådet som Moa haft. Tummen upp för att ha två barn av samma kön :) Ska bara fixa en riktigt varm mössa till Tuva, sen är vi förberedda. Fast det får MER ÄN GÄRNA bli lite sommar först :)
Igår var det fotbollsträning som gällde och jag körde nästan på som vanligt. Sjukt hur lättränad jag är egentligen. Trots att jag varit borta från fotbollen i 10 månader så var jag ändå först klar på nån konditionsövning :) Fast när vi spelade på slutet var jag lagom trött i benen om man säger så :) Lite jobbigt att bara se ordentligt med ett öga. Svårt att bedöma höjdbollar framförallt. Men det var skoj ändå :)
Idag blir lilla tjejen 2 månader! Och är världens mysigaste unge. Ligger och tittar nyfiken omkring sig, "pratar", ler och skriker fortfarande väldigt sällan. Sover lika gott om nätterna gör hon också. Alldeles ljuvligt :) Älskar att vara tvåbarnsmamma när man har såna underbara flickor!

2 kommentarer:

Karin sa...

Tack för att du tittade in till mig och lämnade en liten hälsning. Alltid lika uppskattat! Det verkar som du har en härlig tid med dina fina små tjejer!

Josefine sa...

Skönt att ha grejer färdiga. Jag vågar dock inte öpa skor riktigt än. Förra året köpte jag förvisso i Augusti, och de passade hela vintern (lite tighta mot slutet bara), men jag har inte hunnit titta riktigt än. Däremot är ju overallen klar. Nu ska jag bara hitta någon snygg matchande mössa och vintervantar. Ja, och en uppsättning extra vinterjacka/termobyxor från något billigare märke ska inhandlas...