måndag 8 augusti 2011

Ny vecka

Ny vecka och idag var det dags för Moa att vara på förskolan efter lite semester. Behöver jag säga hur lycklig hon var över de? :) Vi andra tog en tur till stan och sedan veckohandlade vi när vi ändå var ute. Nu har vi precis kommit hem efter att ha hälsat på sötaste lilla Elsa, Micke och Malins kattunge :) Chrille drog dit igen för att kolla på Hammarby (snacka om slöseri med tid) så jag och Moa ska snart käka kladdkaka :)
Chrille är för övrigt arbetsbefriad från jobb på Onoff nu. Butikerna i Malmö är ännu inte blivit uppköpta. Så han har 1½ månads semester nu innan han ska börja på nya jobbet. Han fick jobb direkt på Elgiganten som ska öppna här i Trelleborg inom en snar framtid. Riktigt härligt och med den vetskapen har vi såklart en lugn och avslappnad semester. Det är perfekt och viktigt för honom att vara ledig nu också i den bemärkelsen att Tuva "lär känna" honom. Man märker redan nu att hon trivs väldigt bra hos honom. När han var i väg och jobbade hela dagar och så var det nämligen inte riktigt lika lätt. Nu ska lilla fröken envis bara ta flaskan också. Hon tog den utan problem båda gångerna jag blev opererad, men sen dess har hon inte velat. Så idag har jag börjat öva med henne. Fröken envis vs. Envis mamma, en intressant duell :) Jag vill så gärna att hon ska ta den, så att jag tex kan åka iväg och träna utan problem.
Annars är det en trevlig vecka som väntar. Inte alltför avancerade grejer inplanerade: lunch med kusinerna (tisdag), promenad med kompis (onsdag), MVC-besök (efterkontroll förlossning, torsdag), BVC-besök (fredag), Vångenmatch (lördag) och en förhoppningvis riktigt kul Höllvikens GIF reunion (lördag). Lite smågrejer varje dag helt enkelt :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Jodå, han tyckte det var skojigt. Det var lite länge att sitta still för en 2,5 åring förstås, men vi mutade lite med popcorn så det gick bra det också. Och han var så stolt över sig själv efteråt. =)

Jag tror att Moa klarar det galant. Hon är ju äldre också. Jag köpte de billigaste biljetterna (platserna var hur bra som helst ändå) eftersom jag var beredd på att gå i pausen om det behövdes. Så det är värt att testas tycker jag!