fredag 12 augusti 2011

Fredag

Precis kommit hem från Kulhuset och det var första gången på läääänge som jag kunde busa runt där med Moa :) Skoj! Innan dess var vi på BVC med lillan, som numera väger 5540 g och är 57 cm lång. BVC-läkaren tycker Tuva är en riktigt fin bebis som är "med" väldigt bra. Det stämmer ju :) Hon är riktigt stark i benen har jag märkt, så fort benen tar emot något så skjuter hon ifrån ordentligt. Och hon har världens gulligaste ljud för sig :) Just nu suger hon på handen så det är väl bäst att öppna restaurangen :) Övar fortfarande med flaska, nån gång suger hon lite men hon tuggar mest på den. Har köpt en ny flaska som ska likna bröstet, så vi får väl se hur det går :)

Fy bubblan vad det har varit tråkigt väder de senaste dagarna. Tur man haft lite grejer att fördriva dagarna med. Har varit på en trevlig lunch med kusinerna, träffat en god vän som ska ut på äventyr (och fått 2 superfina bodies), varit på efterkontroll (allt såg jättebra ut) och lite smått och gott. Ikväll ska Chrille träffa sina nya arbetskamrater så jag har bjudit hem mig på middag till mina föräldrar :) Imorgon skulle jag ha gjort matchcomeback, men motståndarna lämnade WO :) Kvällen imorgon ser jag framemot, då är det reunion med fina Höllvikengänget!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Ja, jag tycker också det är skönt att vara ute i god tid. Jag har ju overallen klar, och eventuellt mössa och vantar. Kan man ha klarblå/turkost på huvud och händer till den overallen tro? Helst hade jag velat ha didrisksons lila biggles cap med matchande vantar, men jag känner att det kanske blir liiite för flickigt?

Vad har Moa för skostorlek nu?, och vilken storlek blev det på vinterskorna? Nyfiken, nyfiken...=)

Josefine sa...

Japp, minst samma storlek. =) Han har 25/26 beroende på skon. Mest 25:or. Ett par tofflor och gummistövlar i stl 26. Därför har jag ingen aning om vilken storlek en vintersko/stövel ska vara om jag köper den nu...=)