söndag 14 augusti 2011

Minnen för livet

Ska snart hoppa i säng, imorgon blir det tidig uppgång och avfärd till Ullared :) Ska bli skoj, hoppas det inte är alldeles för smockat med folk.
Igår hade jag väldigt trevligt på vår reunion med gamla Höllvikengänget. Tiden jag spelade där är en av de bästa i mitt liv. Jag tror det är svårt att förstå vår glädje och sammanhållning i laget om man själv inte varit med. Så jäkla tråkigt att det gick som det gick, men det är ljuvliga minnen :) Det blev mycket skratt igår och det kan bara konstateras att jag saknar den tiden! Tror aldrig jag kommer få uppleva en sådan lagkänsla igen. Ska dock tillägga att jag trivs väldigt väldigt bra i Vången :) Jag hade med mig Tuva, och en annan fd lagkamrat hade med sin lilla Alwin. Så det var lite extra kul med barnprat också :) Tuva var lite vaken, käkade lite och gnällde lite över sin mage innan hon la sig till rätta och käkade i 1 timme och 15 min! Kl var då 22.00 och sedan sov hon gott till 04.00, fick lite mat då och sedan somnade vi om till 8.30 då Moa väckte oss :) Tuva är verkligen en storätare på dagen, då äter hon ofta och kan ligga hur länge som helst. Detta är absout inget jag klagar på, eftersom hon sover så länge på nätterna och när hon väl äter då ligger hon liksom 5 minuter. Och ger man sig ut på dagarna så brukar hon oftast sova då. Vilken fantastisk unge :)



Världens stoltaste och bästa storasyster

1 kommentar:

Josefine sa...

Härligt med såna snälla barn. Och vilken bra grund hon lägger för framtiden. Långa, avslappnade måltider. DET är bra för matsmältningen. Och för den sociala samvaron! Hon kommer bli en riktig hejare på middagar när hon blir stor!

Jo, mössan och vantarna finns i rött. De har vi sen förra året, och vantarna passar nog en vinter till. Men detaljerna på overallen är inte röda, utan mer åt det cerisea hållet. Och dessutom VILL jag ha annat än röd mössa nu. Han har verkligen haft rött som sin signaturfärg, och haft röd mössa alla årstider från den första hösten 2009. Jag är lite trött på det. Dessutom har han röda skalbyxor, röd sydväst och röda galonvantar också. No more red! Även om han är jättesnygg i det...=)