onsdag 9 mars 2011

Vab igen

Lämnade Moa på dagis i morse. Igår var hon trots allt rätt pigg här hemma, men jag vet ju sen tidigare att det är stor skillnad på att vara hemma och vara på dagis. Tänkte att jag provar, så får vi se hur det går. Hon va rätt slö imorse, men jag skulle ju lämna så hon var uppe redan kl 6. Men hon var inte riktigt redo för dagis, eftersom hon var helt slö och inte orkade göra nåt. Hon ville, men orken fanns inte. Så jag hämtade hem henne vid 10.30 och nu är hon faktiskt väldigt pigg och busig :) Ätit en del har hon gjort också! Hon har ju knappt ätit något sen i fredags, så det är jätteskönt att hon gör de. Hon har fortfarande lite hosta, men den är mycket bättre. Och det låter värre än vad det är, för hon är fortfarande jättehes. Det är nog nån influensa som går. De hade tydligen bara varit 3 barn på Moas avdelning hela veckan eftersom alla ligger hemma sjuka med samma symptom som Moa. Hennes ena dagisfröken hade också legat hemma i 10 dagar och det är även några på jobb som varit dåliga. Så nåt är det i luften. För säkerhets skull får hon stanna hemma imorgon också och min supersnälla pappa ska komma och passa henne under förmiddagen så jag kan jobba halva dan. Guldvärt! Hon får vara hemma och vila upp sig eftersom vi ska till Lalandia i helgen :)

Inga kommentarer: