måndag 7 mars 2011

v. 27 (26+6)

Bebis
Nu är din bebis 34 cm från huvud till häl och väger 1 kg. Hörseln har utvecklats mer och din bebis börjar öppna sina ögon. Bebisen känner igen din röst och din partners om ni är tillsammans ofta.

Du
Livmoderns mått är mellan 25 och 28 cm. Du kan känna av halsbränna, gas i magen och tryck mot lungorna. En del får strimmor på magen, men de bleknar efter förlossningen. (Källa: www.minbebis.com)

Inte konstigt att det känns som om revbenen ska gå av ibland när bebisen är så stor :) Halsbränna får jag lite från och till, precis som när Moa låg i magen. Jag har aldrig det annars så det är bara under graviditeterna, vilket jag är väldigt tacksam över. Tryck mot lungorna har jag känt hur länge som helst, men där är det min astma som spökar också.

Inga kommentarer: