söndag 6 mars 2011

Söndag

Gissa om jag blev glad när jag ringde försäkringskassan precis. Plats 5 i kön :) Annat var det när jag ringde förra veckan och hade plats 160... Begärde tillfällig föräldrapenning den 4/2 för en vab-dag i januari som jag fortfarande inte fått utbetalt. Den vänliga damen i luren kollade läget och sa att hon lagt in en utbetalning så jag får pengarna på onsdag. Inget om varför det dröjt. Antar att det bara fallit bort, vilket väl är fullt naturligt med tanke på hur många ärende dom lär hantera varje dag. Jag kan absolut inte klaga på försäkringskassan, för jag har aldrig nånsin haft nåt problem med dom. Min allra första mammapeng för Moa var för lite, men jag ringde dom och nästa dag hade jag resten av pengarna utan nåt tjafs så man kan inte precis kalla det problem :)

Vår lilla trollunge här hemma är fortfarande rätt dålig. Hon har varit feberfri idag, men hostan hon har spelar verkligen i en liga för sig själv. Så hon har varit väldigt slö såklart och knappt ätit nåt idag heller. Har fått i henne lite välling, några korvbitar, lite glass och lite gurka iaf. Inte ens hennes favvogodis smarties som hennes mormor kom med gick ner! Tog ut henne lite innan eftersom jag lovat att vi skulle ner till stadsparken och mata fåglarna, så det var hon ändå rätt taggad för. Men vi (mamma och pappa var också med) hann inte gå många meter förrän hon sov, och sen sov hon hela tiden och var självklart besviken för att hon missat det. Men det var iaf riktigt härligt väder och skönt med en ordentlig promenad. Det blir iaf ingen förskola imorron. Men eftersom Chrille inte börjar förrän 12.00 hinner jag jobba halva dagen, så blir det vab den andra halvan. Vi brukar kunna lösa det så, riktigt bra faktiskt.

1 kommentar:

Caroline-Mamma till Noah sa...

Skönt hon har fått slippa feber ida, hoppas de fortsätter så!

Ja, men de har varit lungt nu sen igår. Var hos mamma o pappa i eftermiddes då var han super pigg. Men han saglar något så fruktansvärt och vill helst bara dricka välling, knappt äta så de kan vara halsen oxå.
Jag själv är dålig så imorgon bitti omm d einte är bra blir de vårdcentralen!