torsdag 10 mars 2011

Blivande 26-åring

Hu va tråkigt det är att vara hemma och inte göra någonting. Jobbade som sagt bara halva dagen idag eftersom Moa fortfarande är hemma från dagis, och det är inte precis så att vi kan dra iväg och göra nåt i hennes tillstånd. Men det finns alltid nåt hushållarbete att sysselsätta sig med :) Trots att jag bara jobbat halva dagar hela veckan (förutom tisdagen) så har veckan gått ruggigt snabbt. Men det gör ingenting, för imorgon ska vi åka till Lalandia :) Jag måste ha varit där 15 gånger nu! Men det är mysigt där och avkopplande att komma bort en helg, och förhoppningsvis är Moa ännu bättre imorron så hon får ha riktigt kul också. Badhus och lekland, det blir nog inte bättre i hennes ögon. Så jag jobbar till 12.00 imorgon, sen drar vi. Jag måste för övrigt vara världens bästa arbetskamrat :) Dels så brukar jag kunna fixa att jag jobbar halva dagen när Moa är sjuk så att jag liksom hinner dela min runda, men framförallt för att jag egentligen skulle haft semester imorgon. Men eftersom det krisar med folk så erbjöd jag mig att jobba till 12.00. Snällt av mig :)

Anledningen till att vi åker till Lalandia just denna helgen är för att jag fyller år på söndag. Jag har nästan glömt bort de, eller liksom inte haft det i tanken överhuvudtaget. Men det beror också på att jag tillhör den kategorin som inte har åldersnoja. Jag är så otroligt nöjd med mitt liv helt enkelt. Jag har hunnit resa mycket och förutom en del länder i Europa har det även blivit Thailand, Mexico och Usa. Jag är gift med världens bästa man, vi bor i hus och har snart 2 barn. Och jag blir ändå bara 26! Ja, jag lever mitt drömliv :)

Ha en trevlig helg allesammans!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Härligt med Lalandia. Dit vill jag också åka med Gibson. Jag har en jättelång lista på ställen jag vill åka till med honom. Vi har att göra, när det nu blir av.

Ha en skön helg!

Emma sa...

Jag förstår precis vad du menar med att leva drömlivet, visst är man tacksam och lycklig för det :-) Grattis i förskott och ha så mysigt!