lördag 5 mars 2011

Lördagsfundering

Det sägs ju att könet på bebisen i magen avgör hur man mår. Eller hur magen ser ut. Jag mådde knappt illa med Moa och nu med lillan i magen var det raka motsatsen. På simnigen i onsdag kom Moas simtränare fram till mig och frågade om jag väntade en pojke för jag hade en typisk pojkmage :) Ultraljudet visade ju en flicka, och om det nu visar sig vara så (man vet ju faktiskt aldrig :)) så bevisar jag verkligen att fallet inte är så :) Jag tror ändå inte på sånt :)

Här hemma är Moa fortfarande rätt dålig. I natt och när hon vaknade hade hon lite feber, men under dagen har hon iaf varit feberfri. Däremot har hon haft väldigt ont i halsen och riktigt jävlig hosta. Hon har vägrat äta, inte ens välling eller glass har gått ner! Nu ikväll hade hon lite feber igen. Hon var så trött innan så hon somnade mellan 16.30 och 18.00. Det är helt okej att bortse från rutiner i sådana här situationer. Saken är den att hon är ju ganska pigg nu vid 21.00, men det är bara skönt att se faktiskt :) Och det var inte så konstigt att hon va trött innan eftersom hon hostade sig igenom mer eller mindre hela natten. Stackars lilla älsklingstjej, hoppas hon är bättre imorgon.

Nu kollas det på melodifestivalen och jag hoppas att The Moniker går vidare :)

3 kommentarer:

Caroline-Mamma till Noah sa...

Min syster hade pojkmage på båda sina. Kräkte knappt första grav men andra kräkte hon hel del o mådde uselt.
Så tror inte på de hela heller om att de ska vara så olika.

Ja men nu så tryckte jag bakom höger örat nu ikväll då han hade börjat gallskrika i sin farmors famn och sen när han somnat för natten, vakna han upp o bara grät. Och sen testa jag att trycka och de skulle jag inte gjort oj så ledsen han blev =(

Åhh de är månad till du går o njuta! Underbart ju =)

Skönt att höra att Moa verkar lite piggare =)

Ida och Kasper sa...

ibland slår ju de där könsultraljuden fel. tänk om det kommer ut en liten pojke! va förvånade ni skulle bli... mina graviditeter har varit ganska olika. spydde en del när jag väntade jonathan, hade inget sånt där "streck" på magen (det hade jag med kasper) och många sa att magen va mindre samt att jag bar den annorlunda under denna graviditet. och trots det har vi fått två pojkar :-)

Spännande och se så det verkligen blir en flicka. såg ni det själva på ultraljudet eller va det bara barnmorskan som såg? kram på er

Josefine sa...

När vi kom hem från första ultraljudet och fått veta att Gibson var en pojke (det var inga tvivel, vi fick hem närbilder på den lille snoppen) påstod sig min alkoholiserade granne kunna se på magen att det var en flicka. "Nej, det är en pojke" sa vi. "Nej, det är en flicka" sa hon. "Nej, det ÄR en POJKE" sa vi och gick in till oss...

Och visst var det en pojke!