söndag 20 mars 2011

Denna helgen

Helgen rusade som vanligt förbi. Igår åkte jag och Moa in till Entré i Malmö för att först luncha med Chrille och sen för att kika runt lite. Kom hem med lite nytt, hade ju trots allt födelsedagspengar och presentkort att utnyttja :) Linnena nedan är båda från butiken Next, som bla hade väldigt mycket fina barnkläder! Och linnet till mig föll jag för direkt :) Jag och Moa var även och kollade på fotboll och när vi alla sen väl var hemma var klockan 19.30.
Idag var jag igång hela förmiddagen. Förutom hushållsarbete ändrade jag om lite också. Tog ner de rosa gardiner och inredning vi hade i sovrummet till vardagsrummet och satte då upp det blåa i sovrummet. Kul med omväxling och framförallt härligt med lite sommarkänsla i vardagsrummet. Så bilderna nedan är lite detaljer från vardagsrummet.
Sedan hämtade min mamma upp oss och första stoppet var Vellingeblomman. Moa tyckte det var skoj att kolla på fåren, kaninerna och marsvinen de hade där och även på resten av påskbyn. Köpte mig en blomma och en jättefin kruka bla. Sen stannade vi till hos min mormor och fikade, innan vi landade hemma igen. Är sådär lagom trött nu efter en intensiv helg så det blir soffan med bok snart :)






Det är roligt att "diska" :)

Lite vardagslyx varje söndag: Aftonbladet med bilaga direkt hem till dörren.


Dagens middag: bakad potatis med kyckling och curryröra, stekt svamp, purjolök och paprika samt vitlöksbröd. Mums!


På tal om lök :) Igår när jag och Moa satt och pratade så sa hon nåt gulligt och då följde detta samtal:
Jag - Är du en sötlök eller?
Moa - Nä jag är ingen lök, jag är en flicka.
Jag - Är du en sötlöksflicka då?
Moa - Nä bara flicka. Lök har man i maten. Du kan inte ha mig i maten. Den är varm, då bränner jag mig.

Haha snacka om gullunge :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Haha jag dööör! Världens charmigaste! :D