onsdag 23 mars 2011

Onsdagen

Glukostestet gick bra idag :) Men när jag var hemma vid 11.00 svimmade jag nästan eftersom man inte får äta innan och under tiden. Så det blev en hel del mat i magen. Citronen i drickan hjälpte verkligen! Var bara jag som gjorde det, tur jag hade laddat upp med en bok och lite annat :) Värdet efter 2 timmar ska vara under 8,9 och mitt låg på 5,0. Mitt blodvärde var också bra, så järntabletterna hjälper iaf :) Var även på en kontroll hos barnmorskan. Fick lite informationsblad. Ett blodtryck togs och som vanligt var det hur bra som helst. Lyssnade på lillans hjärta som också lät bra. Livmodern mättes och låg på 29 cm. Har med andra ord växt rätt mycket sedan jag var där sist. Vilket jag märkt på mina kläder :) Och kurvan min är bra den med. Summa kardemumma är allt bra :) Har gått upp 6 kilo nu, så det blir nog lite mer än med Moa. Då gick jag upp 7 kg och jag har ju liksom 11 veckor kvar. Känns inte som om jag bara kommer gå upp 1 kilo till :) Och precis som med Moa är det mer eller mindre bara magen som växt. Kom ju faktiskt i ett par ganska tighta mysbyxor i storlek S häromdagen :) Men dom satt lite tightare än vanligt dock. Jag är väldigt tacksam för hur min kropp reagerar på att vara gravid :) Kan ju alltid hoppas att dom dära kilona försvinner lika snabbt som sist. Efter 3 dagar på BB var dom nämligen borta...

Moa kommer nog bli en riktigt stolt och duktig lillasyster. Det är ofta hon berättar allt kul hon ska göra med lillasyster och framförallt får lillasyster inte göra det själv utan hon ska hjälpa henne :) Jag ska verkligen försöka involvera henne i allt så hon inte känner sig utanför. Blöjbyte, bad, ja allt ska Moa få vara med på. Och sen ska hon få ha kul på dagis också, för dom 15 timmar i veckan man får ha barnen där kommer jag verkligen att utnyttja. 5 timmar om dagen / 3 gånger i veckan. Önskar hon kunde varit där mer (för hennes egen skull eftersom hon älskar att vara där), men samtidigt är jag väldigt glad över att hon överhuvudtaget får vara där.

Nu ska det snart ner mat i magen innan det är dags för veckans minisim :)

Inga kommentarer: