tisdag 22 mars 2011

Känns som onsdag fast det är tisdag

Imorgon är jag ledig. Det är väl därför det känts som onsdag idag :) Och det hade kunnat vara trevligt att vara ledig sådär mitt i veckan om jag inte skulle gjort det dära glukostestet för att kolla om man har graviditetsdiabetes. När Moa låg i magen tror jag inte det hann gå fem minuter innan den äckliga drickan kom upp igen. Så vi får väl se hur det går imorgon. Här nere får man iaf ta med sig en citron, vilket jag har hört ska vara effektivt. Så det hoppas jag verkligen :)

Kollade lite på En unge i minuten igår. Slog över när det var reklam på C.S.I :) Hade läst i tv-tablån att ett par i vecka 27 hade förvärkar och åkte in till BB för säkerhets skull. Tänkte det kunde vara intressant ifall man själv får förvärkar. Kan inte komma ihåg att jag hade det med Moa nämligen. Saken var ju den att bebisen kom ut, så det var visst inte bara förvärkar. Så det hoppas jag inte få uppleva. Jag vill gärna gå det mesta av tiden. Moa kom 10 dagar för tidigt, det är helt okej om det blir nåt sånt :) Iaf så var verkligen bebisen så himla liten i pappans famn, men sen när jag samtidigt tänkte på att vår bebis är snäppet större så kändes den verkligen stor! Och det känns, det är många hårda sparkar och ibland känns det som om hon ligger på rygg och trycker ifrån med ben och armar allt va hon kan. Man kan inte annat än älska den känslan :)

Inga kommentarer: