söndag 18 januari 2009

Välkomna till jorden?

Nä, jag väljer nog att tro på experternas förklaring till det mystiska skenet på himlen igår kväll - en meteor. Men de var ett jäkla ljus, både jag och Chrille hoppade upp ur soffan och sa jäklar vad de blixtrar. Sen tänkte vi inte mer på de, förrän vi läste tidningen.

Idag har jag varit duktig. Hållt mig inne och pysslat med hushållssysslor såsom disk, tvätt och undanplockning. Dock i lugnt tempo. Och lite vila i form av film. Fick tummen ur och såg Mamma Mia. Hmm, vet att många gillar den men det är inte alls min typ av film. Se om den lär jag aldrig göra.

Moa har varit så glad idag. Hon är ju iofs nästan alltid det men idag har hon verkligen skrattat hur mycket som helst. Upptäckte förresten en tand idag som kommit ut en bra bit. Dock sitter den på övre raden, brukar ju vara dom nedre som tittar fram först. Men varför ska man vara som alla andra? :)
Man märker verkligen att hon börjar förstå lite ord nu. Mamma, pappa och vovve verkar hon fatta, och jag har försökt lära henne lampa. Säger "Moa, var är lampan?" och oftast tittar hon upp mot den. Duktig flicka :)

Inga kommentarer: