tisdag 20 januari 2009

Glädjebesked nr 2

För ett tag sen hade jag lite sömnproblem. Trots att jag var dödstrött på kvällen kunde jag inte somna och när jag väl somnat vaknade jag väl 4 timmar senare ungefär och va hyfsat pigg. Dom problemen verkar ha återkommit, för så har det sett ut 4 nätter i rad nu. Så på vardagarna känner jag mig som en robot som är inprogramerad på att ta hand om Moa. Tröttheten ligger som en dimma över mig. Moa sover ju såklart lite om dagarna, men jag har så svårt att slappna av och få nån ro då. Visserligen sitter jag ner och vilar, men jag skulle nog behöva sova jag med.

Trots tröttheten blev det en sväng på stan med dottern idag. Det inhandlades blus, jeans och mössa till Moa. Det är väl det barnbidraget är till för? :) Stannade till på Willys också, som vanligt handlade jag mer än vad jag skulle och var lite väl optimistisk. Två tunga kassar och en hyfsat tung bebbe = en aningens smärta i armarna. Hjälper ju inte precis att man inte tränat ordentligt på ca 1 månad heller. Undrar om man lär sig nån gång? Har jag fortfarande inte gjort efter 9 månader :)

Idag fick jag ännu ett härligt besked inom jobbet. Jag krävde nämligen lite högre lön än vad jag skulle få. Att Posten och Citymail har samma fack och är samma bransch kvittar tydligen lönemässigt. Så att jag skulle behöva gå ner 2000:- i lön väckte min djävul i mig. Min chef är dock väldigt bra och tillmötesgående så hon var på min sida. Idag fick jag besked att jag får högre lön än vad som var sagt från början. Plus att jag går direkt in på fast tjänst, så jag slipper provanställning. Jobbfrågan var jag lite orolig över när vi flyttade, men det har ju löst sig helt sjukt bra. Och jag tänker lite långsiktigt också, jag vill ju gärna ha fast jobb när nästa bebbe ska komma. Men, det ligger nåååågot fram i tiden :) Full fokus på vår söta lillflicka först, hon ska inte behöva bli vuxen alltför snabbt.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Skönt med fler glädjande besked! Vi bor ute i Maglarp och tänkte anmäla oss till babysim inne i stan när gossen tittat ut. Har hört att det är svårt att få platser, det är populärt! =)

Anonym sa...

Mmm bebbe nr 2 får ni skaffa när jag och "okänd framtidsman" skaffar nr 1 så kan de bli bästisar precis som du och jag!! hihi;)