fredag 16 januari 2009

Fredag

Jag ska börja med att berätta den totalt ointressanta anledningen till att vi var i Karlskrona. Jag skulle helt enkelt säga upp mig på Posten. Alla där visste inte det, och framförallt inte min chef. Däremot kände dom nog det på sig :) Jag ville helt enkelt inte skriva det här innan jag pratat med chefen, för mig en principgrej. Iaf så gick det jättebra, har (eller numera hade) en riktigt bra och trevlig chef. Det var också kul att få träffa alla postare. Ska fortsätta hälsa på där såklart! Så min nya arbetsgivare blir konkurrenten Citymail. Tyvärr hade närliggande postenkontor här absolut inga jobb, inte ens nån timanställning. Men på Citymail har jag jobbat innan, så jag känner både chefen och anställda där. Smidigt och jag får forsätta min karriär som brevbärare :)! Jag får bra rundor och det är ett 100% vikariat som sträcker sig året ut. Med min kapacitet lär jag få stanna sen :D

Igår mådde jag nästan riktigt bra, iaf om man jämför med mån-ons. Kunde tom åka och handla och ta mig ut till träningen för att hälsa på. Både på gott och ont -kul att träffa alla, men man blir sjukt sugen på att träna. Tänkte att jag borde kunna träna nästa vecka eftersom det blivit en sån förbättring. Men inatt var det jävligt, hade riktigt svårt för att andas ett tag och var yr. Tycker bara det är så himla skumt. Nu på morronkvisten mår jag liksom hyfsat igen. Får se hur det är efter helgen, annars blir det ytterligare ett läkarbesök. Suck. Hade varit kul att kunna få njuta sista delen av mammaledigheten.

Idag blir tösen 9 månader! Sinnes. Hon härjar runt som vanligt, både genom att krypa och gå i gåstolen. Har en Vi föräldrar tidning som riktar in sig på barnets första år och under 7-9 månader står det så här om sömnen: Det är inte ovanligt att barn sover oroligt och vaknar flera gånger på natten under den här perioden. Särskilt vanligt verkar det vara under första årets andra hälft. Min kommentar till det är... jo tack.... Tolka det hur ni vill :) Tror jag ska flytta in sängen till oss igen, iaf så länge jag är sjuk.

Till sist - ett stort grattis till Emma och Andreas som fått en liten grabb :)

Inga kommentarer: