tisdag 27 januari 2009

Frisk

Oj va min kropp har tagit stryk när jag va sjuk. Tappat mycket har jag gjort. Om inte annat så märkte jag det igår. Städade på förmiddagen, var på babysim, en sväng i stan och sen på Willys. Jag var verkligen helt slut sen. Men egentligen är det först igår som jag verkligen kände mig frisk. Har haft problem med huvudvärk/migrän ända sen nyår och problemen försvann inte riktigt trots penicillin mot bihålorna. Igår var första huvudsvärksfria dagen sedan dess och även dagen har varit smärtfri. Skönt, var lite orolig ett tag faktiskt. Men tydligen hade jag virus i bihålorna också, och det biter ju inte penicillinen på. Så idag kan jag träna med gott samvete. Körde på ganska rejält i början av träningen i torsdags ändå, fick dock trappa ner lite eftersom jag fick känningar i lungorna. Men det positiva var att jag dagen efter inte kände nåt. Bara träningsvärk i vaderna :)
När jag va i stan igår hittade jag världens sötaste jordgubbsmössa till Moa. Var bara tvungen att köpa den :) Gick och tittade bland pojkkläderna också, snacka om skillnad jämfört med när jag väntade Moa. Då fanns det knappt nåt utbud, nu fanns hur mycket fint som helst. Hade varit kul om nästa barn hade varit en grabb :)


Måste visa den fina sulkyn jag köpt. Den andra dög alldeles utmärkt, men denna var sååå fin.
Så om nån vill köpa den andra..... :):)
Satt och läste en artikel innan om ett par som måste sälja sitt hus pga att försäkringskassan inte betalt ut deras pengar i tid. Tycker det är ofta man läser om folk som har problem med dom. Tack och lov har jag inte jag det. Första utbetalningen jag skulle få var visserligen fel, men det räckte med ett enkelt samtal så var det fixat. Vissa har väl mer otur än andra.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Ja, det var en fin sulky. Fast den har alldeles för många hjul. Jag är allergisk mot åttahjuliga/sexhjuliga vagnar, de är omöjliga att styra ordentligt tycker jag!

Emma sa...

Verkligen på tiden att du blir bättre! Jag har en fråga till en van moder ;-) Du som också är smal och allt! Jag har i stort sett gått tillbaka till min normala vikt men höfterna har vidgat sig en hel del och jag får inte på mig mina gmla jeans.. jag vet att du snabbt gick tillbaka till din storlek och undrar bara hur lång tid det tog? Funderar nämligen på om jag behöver satsa på en ny jeansgarderob... En annan fråga; när började Moa med napp?
Kram på er!!

Anonym sa...

Hej hej! kul att se er här. hur e läget? snart ska fredrik o jag också ha. planerat till 26:e feb. jag bloggar på plajan.se/ida om du vill kika in. Stor kram