söndag 25 januari 2009

Besök

Jisses vad dagarna springer förbi. Vi har iaf haft fint besök i helgen i form av Chrilles föräldrar och syster. Blev en fika i stan, god middag hemma, handbollstittande, frukost hos mina päron och en tur till Svedala outlet. Sammanfattningsvis mycket trevligt!

Vår lilla plutt blir bara större. Inte i samma raska takt som förr, men ändå. Framförallt märks det på hennes sätt att hon blir äldre.
Hon reser sig konstant så hennes balans blir bättre och bättre. Tar man henne i händerna när hon står så knallar hon på rätt hyfsat. Ska bli spännande och se när hon kan gå :) Steget från att resa sig till att gå känns ändå relativt stort.
Igår upptäckte jag hennes andra tand, denna kommer där nere.

Imorron är det dags för babysim igen. Det är inte så många gånger kvar till innan jag börjar jobba, så jag ska verkligen njuta. Kommer sakna det enormt. Häromdagen var faktiskt första gången jag kände lite ångest inför att börja jobba. Men det är mycket blandade känslor. Å ena sidan kommer det bli skönt att komma in i den vardagen, å andra sidan är det trist att vara på jobbet när man vet vad som finns hemma. Men det finns ju alltid där :)

2 kommentarer:

Jag sa...

Du får njuta av den sista tiden. Tror man uppskattar tiden ännu mer när man vet att den håller på att ta slut. Tror dessutom det kommer vara ganska skönt att komma in i rutin med jobb osådär. Men som sagt: allt är ju med blandade känslor.
Tack själv för senast. Fullt upp denna vecka men förhoppningsvis nästa, annars verkar jag vara helt ledig vecka 8. Nice!!
Kram

Josefine sa...

Se där, nu kommer tänderna! =)

Jag har aldrig varit på Svedala Outlet, är det värt en tripp dit?