torsdag 8 januari 2009

Moas sätt....

Nån som kan förklara för mig var fasiken dagarna tar vägen? Kan inte påstå att jag gjort överdrivet mycket dom senaste dagarna, men dom bara springer förbi. Kan det vara för att jag snart ska börja jobba kanske? Hmm....
Har försökt vila dom senaste dagarna, eller så mycke man kan med en 8,5 månaders gammal bebbe :) Förhoppningsvis kan jag börja träna på tisdag, vilket innebär att jag tyvärr inte kan deltaga i inomhuscupen i helgen. Men men, vinterträningen och utomhussäsongen är viktigare. Tycker mig se en massa löpare ute nuförtiden, är väldigt avundsjuk på dom. Jag vill me! Nya mp3:a är ju redo - fullmatad med ny och bra musik.

När jag inte tar det lugnt så övar jag och Moa på att gå :) Håller man henne i händerna så tar hon stapplande steg framåt. Hon vet hur man ska göra iaf. Hon försöker resa sig ofta och har klarat de några gånger nu, igår med hjälp av soffbordet och innan mha skötbordet. Problemet är bara att när hon fått tag på vad hon vill ha så släpper hon taget och landar plask på ändan.
Annars gäller det att hålla koll på henne, för hon är överallt och ingenstans. Men jag njuter verkligen av varje dag :)


Moas mage är mycket bättre också. Inte lika mycke bajs nu om dagarna. Det var ju absolut inte det jobbiga, utan att hon har varit så frukstansvärt röd och sårig i rumpan. Vissa dagar gick det knappt att torka henne för hon bara gallskrek. Men tack å lov är det mycket bättre.




Ja detta är Moas sätt att krypa/halvgå, kalla det vad ni vill :) Ni kan ju tänka er hur det såg ut när hon dragit ner alla saker från hyllan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj vad stor hon är nu! Och riktigt skön transportstil hon skaffat sig. :)

Anonym sa...

Mmeenn gud vad sött!! Oh vad jag e glad att jag e gudmor till denna lilla prinsessa!! Hon e ju helt underbar och utvecklas så snabbt! Jag längtar tills jag kan passa henne nästa gång!!!

Emma sa...

Å vad söt hon är, duktig lilltjej :-)