måndag 5 januari 2009

Lilltjejen växer!

Dagen började med ett besök hos doktorn, där det visade sig (inte alltför överraskande) att jag har bihåleinflammation. Tur i oturen att det inte är nåt värre. Fick penicillin, en annan sort än förra gången. Så denna vecka ska jag verkligen vila, det hade jag lite problem med förra gången...

13.00 befann vi oss på vårdcentralen igen, denna gången med Moa. Träffade vår BVC-läkare så att Moa kunde vägas. Frågade läkaren om hennes stora mängder bajs, men det var inget jag behövde oroa mig för. Så länge hon är pigg och går upp i vikt är det ingen fara. Hon väger numera 8660g och är 71cm. Hon har alltså gått upp 500g och växt 4cm på ca 40 dagar!
Tror att lilldamen är sjukt sugen på att gå :) Hon försöker resa sig jämt, och i badet innan tog hon tag i kanten och stod där utan hjälp från mig. Hon gick dessutom lite i sidled, helt själv där med :)
Jag har varit riktigt bortskämd nu några nätter. Hon tar väl igen sig lite, eftersom hon hade några jobbiga nätter i början av diarréperioden. Hon har sovit hela nätterna till kl 08.00, riktigt skönt. Och igår nattades hon dessutom kl halv sex! Fast då fick hon naturligtvis välling innan jag la mig. Som alltid :)

I eftermiddags blev det lite jobb, inget ansträngande. Och nu är brossan på besök, får väl gå och vara lite social.

Inga kommentarer: