torsdag 22 september 2011

Shopping

Idag tog vi en tur in till den nyöppnade Stadiumbutiken. Nordens största, eller hur var de? Stor var den iaf och där var galet med folk! Det förekom väldigt många fina erbjudanden. Jag passade på att köpa en löparjacka och fick även med mig ett par välbehövda löpardojjor hem. Ångrar att jag inte köpte ett regnställ till Moa, Everest 199:-! Får se om dom har kvar erbjudandet i helgen annars :) När vi ändå var i Malmö svängde vi förbi Polarn O. Pyret för att utnyttja lite rabattcheckar :) Resultatet blev följande (till Moa):
Igår blev jag lite svettig ett tag. Jag ska vara mammaledig i 13 månader, vilket innebär att jag får dagar av Chrille. Nu senast begärde jag ledigt från 1 oktober till 31 december. Igår då damp det ner ett brev från försäkringskassan som informerade mig om att mina dagar bara räcker till den 23:e december. Hjälp, hur kan dom redan vara slut? Har jag räknat helt och hållet fel så jag inte kan vara hemma i 13 månader? Läste lite noggrannare och såg att det inte alls var Tuvas personnummer som stod där. Det var nån helt annans som var född i januari. Ganska grovt misstag om man säger så. Ringde direkt och fick prata med en riktig trevlig handläggare så nu är det löst hoppas jag. Så det är fortfarande aktuellt att börja jobba den 2:e juli :) Har aldrig haft nåt problem med F-kassan innan och behövde inte precis tjafsa nu heller, så det är skönt,

1 kommentar:

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Julia
AFA Försäkring