söndag 18 september 2011

Del 1: Om mig

Jag föddes den 13 mars 1985 i Trelleborg, vilket innebär att jag alltså är 26 år. Jag har bott i lägenhet i Trelleborg i nästan hela mitt liv. Mina 9 första skolår spenderades på Vannhögskolan, och de 3 gymnasieåren på Söderslättsgymnasiet här i Trelleborg. Jag läste Samhäll-Kultur. Varför vet jag inte, jag är inte det minsta kulturell :) Visste helt enkelt inte vad jag skulle välja. Det förekom en del intressanta ämnen på linjen ändå, men favoritämnet var utan tvekan idrott. Jag valde till det på I-valet såklart. Men jag var rätt duktig i skolan överlag, pluggade en del men har alltid varit väldigt lättlärd. Gick ut med helt okej betyg (18.0 tror jag), men jag hade kunnat få ännu bättre om jag skärpt till mig ordentligt sista terminen.

Efter studenten sommarjobbade jag på min pappas jobb och fick förlängt efter hand eftersom dom behövde en allt-i-allo. Detta pågick fram till oktober då jag fick jobb som brevbärare på Citymail. Efter ca 1 år där fick jag fast anställning. Sommaren därpå, när jag var 21 år, träffade jag Chrille. Jag var då lite trött på Trelleborg och på jobbet, så jag sade upp mig och flyttade upp till Karlskrona. Jag fick där jobb direkt på Posten, t.o.m fast efter 2 månader :) Vi bodde i Karlskrona ii ca 1½ år innan Moa kom till världen och vi flyttade tillbaka till Trelleborg. Chrille fick då jobb på Onoff i Malmö. Vi crashade hos mina föräldarar ett litet tag innan dom bestämde sig för att flytta och vi fick köpa deras lägenhet. Mitt under mammaledigheten pratade jag med mina gamla chef och lägligt nog fanns det en fast tjänst till mig. Just nu trivs jag jättebra i Trelleborg och på jobbet. Behövde helt enkelt komma ifrån för att uppskatta det mer.
Förra året flyttade vi till hus, eller det är en bostadsrätt men ändå ett hus :) Strax därefter avancerade jag uppåt på jobb och blev arbetsledare med inriktning på kvalitet. I år fick vi som bekant barn nummer 2 och vårt underbara liv bara flyter på nu :)

Som person är jag extremt envis och har enormt mycket vilja. Jag försöker se det positiva i allt och är ganska bra på att peppa andra. Jag är som jag är och bryr mig sällan vad andra tycker. Allt detta gör mig till en stark person och det krävs rätt mycket för att rubba mig. Fast ibland får jag också breakdowns :)
Min familj är det bästa jag vet, och utöver det är mitt största intresse sport. Jag har simmat i 9 år, spelat fotboll sedan jag var 18 år men gillar nästan all sport. Gillar även att läsa och sedan finns det inte mycket tid för annat :)
Mer än såhär vet jag inte vad jag ska skriva, undrar ni nåt får ni sjäkvklart fråga :) Men det finns ju mer som komma skall på dom andra punkterna :)

Inga kommentarer: