onsdag 21 september 2011

Del 3: Det här åt jag idag

Mina matvanor är väldigt varierande. Ibland äter jag bra och ibland mindre bra. När Moa är hemma försöker jag äta bättre. Och när jag jobbar har jag iaf bra matvanor. Vi äter numera sällan skräpmat. Inte för att vi åt det jätteofta för, men iaf oftare än nu. Och anledningen till att vi blivit bättre på den punkten är för att jag utvecklat min matlagning. Jag är ofta på jakt efter nya goda recept och tycker då dessutom det är mycket roligare att laga mat. Det är väl sisådär i 99% av fallen jag som lagar mat här hemma :)

Idag började vi med amerikanska pannkakor till frukost :) Eftersom det mättade rejält åt jag inget innan middagen. Som Chrille faktiskt lagade ;) Spagetti och köttfärssås, det äger min man på! Sen har det liksom inte blivit mer idag. Alltså ingen vidare bra matdag. Normalt blir det nåt litet innan middagen samt nåt litet på kvällen. Kanske tar mig en macka senare, men just nu är jag fortfarande mätt :)


Annars har det varit en trevlig dag. Lite hushållssysslor på förmiddagen och sedan dopsamtal med prästen. En MYCKET trevlig kvinna! Fick bra feeling och det är ju ganska viktigt om man säger så :) Sen hämtades Moa på förskolan och efter barnmys var det simdags. Moa är helt lyrisk varje gång vi ska iväg. Och sen är det fullt ös där. Just nu ligger hon i soffan, sovandes. Detta förutspådde jagm så tänderna borstades innan :) Imorgon blir det att städa lite till och eventuellt en tur till nya Stadiumbutiken på Svågertorp. Behöver nya löpardojjor, tänkte se om dom har nåt bra öppningserbjudande. På kvällen är det min tur att simma. Ska bli väldigt kul :)

Inga kommentarer: