måndag 26 september 2011

Dophelgen

Den här superduper trevliga helgen började som sagt i fredags genom en lunch med Sandra. Lika trevligt som vanligt :) Sedan bar det av hemåt för att städa och fixa lite inför besöket, som bestod av svärföräldrarna, svägerskan och Chrilles moster. När dom kom fick bla ungarna fina kläder och Chrille lite försenade presenter. Bänken jag visade häromveckan var också en present för övrigt. Väldigt fina saker alltihopa. Efter vi käkat middag gick jag och ungarna hem till mina föräldrar för att sova där. Vi fick ju inte riktigt plats allihopa i vårt hus. Så det var mysigt :)
På lördagsmorgonen gjorde jag amerikanska pannkakor till mina föräldrar :) Stod och svor över att dom inte blev lika fluffiga som hemma, men vi luskade snabbt ut varför. Deras bakpulver gick ut 2007, haha. Riktigt rolig start på dagen :) Sedan blev det en tur in till Malmö innan vi fixade till inför dopet. Dukade i lokalen, svärmor gjorde tårtor osv osv. Chrille hämtade smörgåstårtor, 4 stycken. Men när han kommit ut insåg han att dom bara tagit betalt för 2 st. Inget vi brydde oss om, eftersom faktiskt vi inte begått nåt misstag. Men dom ringde upp mig igår så vi kom inte undan ;) Jag hade inte skämts, som sagt hade det inte varit vårt fel.
På lördagskvällen käkade vi alla middag hos mina föräldrar och sedan sov vi där igen :)
Igår väckte Chrille mig vid 9.00. Härligt med sovmorgon (som tack och lov händer ofta här). Käkade frukost innan jag väckte tjejerna vid 9.30 (!). Sen blev det att fixa med sista och göra vid sig. Dopet började 11.30 i St Nicolai kyrkan. Min lillebror och hans sambo blev Tuvas faddrar. Så det var Malin som bar in henne. Jag matade henne precis innan och då somnade hon. Hon fortsatte sova hos Malin tills prästen tog henne, men det var inga problem. Hon skrek inte utan var nyfiken på allt omkring. Så det gick verkligen himla bra i kyrkan och prästen var verkligen jättebra. Moa stod vi oss, sprang runt lite och var uppe hos mig. Hon hällde dessutom upp vattnet i dopfunten. Superduktig hela tiden! Sedan bar det av till lokalen för smörgåstårta (tack snälla mamma och pappa), god tårta och goda kakor. Jättelyckat blev det, tjejerna var jätteduktiga och det var en himla trevlig stämning. Så kul att så många ville komma framförallt de som kört en bra bit uppifrån. Och tack till alla som hjälpte till. Och såklart tack för alla fina presenter! Tuva fick fantastiskt mycket fint! En och annan hade en liten grej till Moa, jättesnällt! Bilder från dopet kommer en annan dag :)
Idag är Tuva en slagen hjälte :) Hon sover inte så mycket om dagarna, men idag har hon varit helt slut :) Chrille har börjat jobba på riktigt nu, så det är massa tjejmys att vänta framöver. Idag har vi handlat och bara tagit det lugnt. Ska iväg och spela match i Lund snart :)
Orkar inte läsa igenom allt nu så jag reserverar mig för stavfel och liknande :)

Inga kommentarer: