fredag 30 september 2011

Kulhuset och annat babbel

Sitter och väntar på att Tuva ska äta klart så vi kan dra till Kulhuset :) Ännu en fantastisk dag vädermässigt, men jag kan ju glömma att försöka få Moa att vara ute istället :) Hon ä-l-s-k-a-r Kulhuset. Men det ligger rätt nära, så vi går dit och får på så sätt vara ute lite :)

Moa har varit ganska dålig i magen hela veckan. Blev lite mat och mycket skit i helgen som gick. Nuförtiden är det godis på lördagar som gäller (blev lite sådär med det under sommaren), men självklart blir det undantag som på dopet tex. Dock är det frusterande att det finns folk som nästan försöker tvinga i henne godsaker. Tro mig, vår gottegris äter om hon vill. Det är VÅRT barn och VÅRA regler som gäller. Respektlöst att inte acceptera det. Som sagt, undantag då och då är okej men det ska helst gå via oss. (Mor- och farföräldrar är alltid ett undantag :))

Var förresten på BVC igår och mätte och vägde Tuva. Lilltjejen väger numera 6890g och är 62cm lång. Dock brukar jag mäta fel, så hon är nog lite kortare, ca 61 cm skulle jag tro :) Trodde hon vägde 6500 ca, men ack va fel jag hade :) Moa har gått upp 1 kg ca, så hon väger 16,7 kg nu. Dock under en ganska lång tidsperiod, då det var rätt många veckor sedan jag vägde henne. Och innan dess har det stått still väldigt länge. Har ingen aning om hur lång hon är, men tror det ligger på ca 96cm. Stora tjejer :)

Inga kommentarer: