torsdag 29 september 2011

Ensamstående

Vaknade imorse av att Tuva låg och vred och vände på sig. Tänkte att det var matdags och när jag sätter mig för att ta henne så har hon lyckats få sin lilla kudde över huvudet :) Såg roligt ut på stackars lilla plutten.
Chrille åkte iväg vid 6.00, han skulle på kick off med sina nya arbetskamrater. Han är borta till imorgon kväll, så jag är "ensamstående" i 1½ dygn :) Idag har det varit en ganska lugn dag. Lämnade Moa på förskolan vid 9.00, sen blev det bebismys mestadels fram till lunch. Gick då en lång promenad med Sally och Tuva i vagnen i det fina vädret. Blev sugen på att ta mig en liten löprunda, så det var hem och lämna Sally och sen ut och springa med barnvagnen. Ganska jobbigt :) Sprang bara i ca 20 minuter, innan det var dags att hämta Moa. Vi gick förbi lekplatsen i Östervångsparken på vägen hem. Sen har det stått matlagning, mys och en sväng ut till träningen på schemat. Moa slocknade i bilen på väg hem och vaknade till precis när jag skulle lägga henne i sängen. Då ville hon titta på tv :) Men det tyckte inte jag hon skulle, klockan var ändå 20.00 så jag tyckte hon lika bra kunde somna igen. Hade lovat att hon skulle få sova hos mig och det hade hon självklart inte glömt (hennes minne är för övrigt helt otroligt). Så in i vår säng, självklart ganska pigg nu men efter lite vridande så somnade hon. Tuva har precis käkat klart så det är en lugn kväll för mig. Har glott på Idol och nu på Lyxfällan. Jag blir lika chockad varje gång över folks ekonomi. Eller snarare över hur man kan blunda för nåt sådant gigantiskt problem, framförallt när man har barn. Visst har man själv nån tuff månad då och då, men man får ju planera därefter. Men det är lätt för mig att säga antar jag :)
Imorgon har jag lovat ett besök på Kulhuset så det är väl bäst att hålla sig till det:)

Inga kommentarer: