torsdag 2 juni 2011

Torsdag

På tal om drömmar i förra inlägget så pratade Moa i sömnen i morse igen. "Det är ingen bajskorv, det är ingen bajskorv!" ropade hon. Synd hon inte vaknade, för jag hade verkligen velat höra vad den drömmen handlade om :)

Idag har det varit en härlig dag! Vädret har varit underbart så vi har spenderat i princip hela dagen ute. Cyklat och köpt glass, lekt på en lekplats och varit ute i trädgården. Ikväll har varit hos mina föräldrar och grillat, och Moa passade på att bada i deras stora pool tillsammans med mormor :) Hennes lilla pool här hemma här defintivt redo för att invigas också, mina käre far ska bara komma förbi imorgon och kolla lite värden. Sen lär hon bosätta sig i den :) Dagens ruggigaste var nu ikväll där mina föräldrars utesoffa plötsligt brakade ihop med mig, Chrille och brorsan sittandes i. Som tur va hände inget med magen, den trycktes ihop lite eftersom jag hamnde lite framåtlutad. Jag hann tack och lov uppfatta det snabbt och hann dessutom dra undan benet som jag liksom hade under soffan. Tänk om jag fått hela soffan på benet! Hemska tanke! Nu snuddade den bara vid hälen, men det gjorde tillräckligt ont kan jag lova. Svullen blev den också. Men så länge allt är bra med magen så skiter jag i allt annat :) Det stramade lite extra nedtill, men jag har inte ont och hon rör på sig som vanligt. Ringde för säkerhets skull till BB för att rådfråga dom, men så länge jag inte har ont, bebisen rör på sig och det inte kommer nåt blod eller vatten så är det ingen fara. Vi var välkomna in om det inte kändes bättre, men det tycker jag det gör nu.




Ytterligare en fin bild från fotbollsträningen häromdagen

Badar i mormor & morfars pool






1 kommentar:

Josefine sa...

Åh, men så härligt! Vi tog fram vår lilla pool häromdagen, men en sån stor hade man ju inte tackat nej till. Fast den får ju ändå inte plats, så det är väl itnelönt att gå och sukta...=)

Vilken tur att magen och bebisen klarade sig oskadda efter soffolyckan. När är det dags egentligen?