lördag 25 juni 2011

Avbruten semester

Vår lilla semester åkte vi iväg på i onsdags och då till Karlskrona :) Planen var att stanna tills på tisdag och hinna med Ölands Djurpark, men tyvärr fick vi åka hem idag. Men vi hann med några trevliga dagar innan dess. Först var vi på midsommarfest på dagis innan vi åkte iväg. Uppskattat av Moa :) Sen blev det Lövmarknaden i Karlskrona mestadels av torsdagen. Moa åkte massa karuseller och vi strosade runt lite grann (dock inte så mycket, jobbigt med vagnen) innan vi avslutade med en god middag. I fredags åkte vi till Ronneby för midsommarfirande. Moa tyckte inte det var så jättekul att dansa runt stången. Kanske för att tanten jag höll i drog som tusan så jag fick dra i Moa för att inte tappa hennes hand. "Mamma, inte så hårt" sa hon och sedan ville hon inte mer. Så vi köpte sockervadd och hon dansade lite för oss när vi fikade istället :)

Efter Ronnebybesöket åkte vi till akuten. Anledningen är att jag haft ont i huvudet och haft synbortfall på vänster öga i en vecka nu och eftersom huvudvärken var lite värre igår så ville jag inte vänta med att kolla upp det förrän vi kom hem. Det gick rätt snabbt och alla var väldigt trevliga och tog mig på allvar, så det var riktigt skönt. Röntgade huvudet och sen var det även snack om ryggmärgsprov! Huh! Men röntgen visade tack och lov ingenting så ryggmärgsprovet var inte aktuellt då längre. Ögonläkaren fanns inte på plats, så vi fick en tid idag för att kolla upp det med synbortfallet. 10.00 imorse var vi åter på akuten där läkaren konstaterade att det var näthinneavlossning! Väldigt allvarligt, och oftast måste man åka in akut när man drabbats av det. Mitt var inte så farligt än, men tillräckligt för att jag måste göra en operation. Så på måndag ska jag in till Malmö för det, men vi valde att åka hem idag ifall det blir värre. Galet, men med tanke på alla ruggigheter man kan råka ut för är jag tacksam för att det inte var nåt med huvudet. Näthinneavlossning drabbar lättare folk med närsynthet och jag är VÄLDIGT närsynt. Lustigt, för dagen innan synbortfallet (det är en skugga i övre delen av ögat) så var jag hos optikern och nämnde ett ljus jag sett i ögat under en längre tid. Då nämnde han det med skuggan, men inte alls på det sättet jag fått det. Därför trodde jag inte det var det från början. Men alltså dagen efter han nämnt näthinneavlossning drabbas jag av det. Lite lustigt som sagt. Så vi får väl se vad som händer på måndag, finns olika tillvägagångssätt för att fixa det.

Inga kommentarer: