fredag 17 juni 2011

Härliga fredag

Idag blir lillan 1 vecka. Helt galet vad tiden går snabbt. Än så länge är hon världens snällaste bebis (hoppas jag inte kommer få ångra att jag skriver de :)). I natt tex sov hon fem timmar i sträck, fick mat och sen sov vi tills Moa väckte oss vid 8.45. Härligt :) Tuva sov dessutom hela tiden i vagnen under frukosten igår och även den mesta delen av tiden på restaurangen. Jag tycker det gått mycket bättre med Moa de två senaste dagarna också. Skönt! Lite trots får man räkna med (det är ingenting jämfört med många andra) också verkar hon liksom ha accepterat Tuva och varit mycket gladare och mer sig själv.

Idag blev jag så himla glad när jag tog in posten. Dels hade POP overallen jag vann kommit och den såg verkligen inte ut att vara använd. Men framförallt blev vi väldigt glada över ett paket från familjen Stranke i Nättraby som skickat kläder till Tuva och ett Hello Kitty armband och halsband till Moa. Hon blev överlycklig :) Tusen tack!

Nu har svärföräldrarna anlänt hos oss också! Vi har precis grillat :) Och det var visst en tidig julafton när dom kom :) Ungarna fick massa fina saker, och sen fick dessutom Chrille ett presentkort och jag en Thomas Sabo berlock. Det tackar vi såklart jättemycket för!

Imorgon vankas det 50-års fest för min kära mamma. Det ska bli kul :)




Rolig present från farmor & farfar


Lilla sessan

Så här trött är man efter ett besök hos optikern med mamma :)

Det här fina smycket fick jag (bild lånad från thomassabo.com)

Stora sessan


Jag får aldrig ta bild på Moa. Här står hon vickar på rumpan och säger skaka rumpa, skaka rumpa :)



Fina kläder till Tuva


Och fina kläder till Moa


Dessa fina bokstäver ska pryda barnvagnen. Köpta hos Nodi & Dodi.



Inga kommentarer: