onsdag 15 juni 2011

Ta det lugnt?

På föräldragruppen sa barnmorskan typ att man bör stanna inne de första två månaderna med bebisen för att komma in i det. Nåja, så är inte fallet här (denna gång heller). I förrgår stannade vi till vid dagis. Moa blev överlycklig, rusade in och alla hennes kamrater blev jätteglada att se henne. En av hennes fröknar sa att dom brukar fråga efter henne, så himla kul att höra. Annars var det Tuva som var attraktionen :) Alla fröknar och barn kom mer eller mindre springandes för att se henne. Sen kom vi knappt därifrån, Moa ville såklart vara kvar :)


Igår tog vi en tur till Ikea och inhandlade lite förvaringsprylar och annat smått och gott. Och idag har vi spenderat rätt många timmar på Kulhuset. Tuva sov hela tiden, hur hon lyckades i det oljudet är ett under :) Jag kunde för första gången på länge vara med och busa lite. Vi traskade dit och Tuva sov i vagnen hela tiden. Hoppas hon fortsätter gilla det, Moa var nämligen sådär med det. Ville hellre vara uppe. Idag har jag även hunnit med att springa pyttelite :) Var ute med Sally och provade på. Inte alls långt och ruggigt långtsamt, men det var skönt ändå :) Jag hoppas kunna börja träna lite smått fotboll om några veckor. Men vi får se, ska finnas tid till det också imed Chrille jobbar som han gör. Och frågan är hur mycket tid jag vill lägga. Framförallt vill jag ha tid med Moa, för det är uppenbarligen lite svartsjuka med i bilden när lillasyster kom. Hon har aldrig varit särskilt trotsig, men sen vi kom hem med Tuva har det satt fart. Och tyvärr kanske man råkar höja rösten lite i onödan ibland också, framförallt om hon råkar vara lite hårdhänt mot lillasyster. Sen spelar nog saknaden av dagis en stor roll, eftersom hon förmodligen inte blir tillräckligt stimulerad här hemma. Men dessa dagar har jag lagt mycket tid på henne. Tuva sover ju mest och då är det Moa som gäller. Men ibland vill Moa göra nåt precis när jag matar Tuva och hon förstår ju inte riktigt att jag inte kan släppa det jag gör. Ibland vill hon sitta i mitt knä under matningen också, och jag gillar inte att säga att det inte går. Det gör ju fortfarande lite ont att amma så om Moa stöter till gör det djävulskt ont. Jag hoppas avundsjukan försvinner snart när hon inser att lillasyster kräver lite tid och att hon fortfarande är vår stora underbara tjej!

Idag har jag även lyckats vinna en Traderaauktion på en Polarn O. Pyret fleeceoverall för ynka 200:-! En ny kostar 595:-! Den såg ut att vara i väldigt fint skick och är strl 62. Så den kan ju inte blivit använd så länge innan den blivit urvuxen.



Imorgon ska vi ut och äta frukost med mina föräldrar och på kvällen blir det middag på Jensens Böffhus. Världens bästa mamma/mormor fyller nämligen 50 år, huuuurraaa!

1 kommentar:

Josefine sa...

Imponerande! När Gibson var en vecka gammal hade jag fortfarande svårt att röra mig ordentligt, kunde knappt komma ur sängen utan hjälp, och du är ute och springer!? Tur att inte alla har så långa, jobbiga förlossningar som jag! =)