torsdag 30 juni 2011

Grädde i mjölken?

Man skulle kunna tro det efter dagens BVC besök :) Lillans vikt ligger numera på 3840 g (3390 g förra gången) och hon är 53 cm lång (47cm vid födsel)! Men med tanke på hur mycket hon äter är väl det inte så konstigt.

Annars... Ögonoperationen gick bra. Chrille, Moa och Tuva var i Pildammsparken under tiden och Tuva hade dessutom tagit flaskan utan problem. Så jäkla skönt att höra! Men det första jag fick göra efter jag vaknat var ändå att amma henne :) Sen fick vi ett enkelrum och stannade till dagen efter. Chrille och Moa åkte hem, men kom in på kvällen för ett besök. Tuva var mest gasig i magen, men vi tog det ändå lugnt och sov rätt bra på natten. Jag får ju bara ligga på höger sida utan kudde (hata) för tillfälligt, och i den lilla sjukhussängen med Tuva bredvid blev det inte superbekvämt.
Träffade läkaren på morgonen som tyckte det såg bra ut. Kompletterade med lite laser, och efter det hade jag ganska ont. Känner inte mycket annars tack och lov. Så det blir en del ögondroppar som ska tas nu och återbesök nästa vecka.
Ögat ser ju sådär lagom fint ut nu... Svullet och alldeles rödsprängt. Klet som gör att jag inte ser alls mycket. Jag blir väldigt lätt trött i ögat och den tröttheten sprider liksom sig till hela kroppen. Jag ska inte ljuga, det är jäkligt jobbigt när man har 2 barn att ta hand om. Framförallt en nyfödd. Och Moa vill jag kunna busa med. Så snälla tid, gå snabbt nu så jag kan bli mig själv igen. Men samtidigt är jag fortfarande oerhört tacksam över att detta kom efter förlossningen och att det inte var nåt ännu allvarligare. Det kommer ju trots allt bli bra!

Inga kommentarer: