torsdag 2 oktober 2008

Tunga ben

Natten har varit, ja, mindre rolig. Dels så är Moa jättesnörvlig, så hon har ju inte velat sova precis och när hon väl har sovit har hon gjort de väldigt oroligt. Dels så är jag själv sjuk, så antingen har jag inte kunnat sova för att jag frusit eller för att jag svettats ut febern efter att ha knaprat några piller. Så trött är bara förnamnet.
Annars har det inte hänt mycke, håller mig mest inne från det ruggiga vädret. Blir en långpromenad om dagen med Sally, vilket är mycke roligare nu. Nu kan jag nämligen använda sittvagnen till Moa! Och hon lär ju tycka det är roligare också, hon kan sitta och titta sig omkring nu. För övrigt har jag varit väldigt seg dom senaste dagarna. Deppig är ett för starkt ord, men trött och lite kinkig. Antar att det beror lite på vädret, men också för att jag då varit på g att bli sjuk. Jag hade helst av allt velat åka iväg till sol och bad nu. Vi är ju väldigt sugna på att dra iväg i februari, men vi måste inse våra ekonomiska begränsningar. Men laget ska åka iväg på träningsläger, ev till Spaninen, i april. Ska se om jag inte kan fixa med Chrille och Moa :)
På tal om Moa, så har det väl inte precis hänt mycke mer med henne. Hon är glad som alltid, väääldigt intresserad av omvärlden och vill ta tag i allt. Jag får passa mig så jag inte kramar ihjäl henne :)

Idag är det exakt 5 månader till jag ska börja jobba. Den tanken ger mig lite blandade känslor. På ett sätt ska de bli skönt att komma in i sina dagliga rutiner, men å andra sidan vill man ju stanna hemma med Moa. Det lär ju inte hända mindre ju äldre hon blir :)

Till sist: ett stort grattis till Carro å Peter som igår fick en supersöt flicka :) Ser verkligen fram emot nästa besök i Karlskrona. Inte nog med att det har kommit en bebbe till världen, ska bli kul att se hur tjocka dom andra gravida har blivit. Också blir det nytt-hus-besök ;)

1 kommentar:

Emma sa...

Å Grattis till deras flicka :-)
Vad trist att vara sjuk... Hoppas du mår bättre snart och det ska bli jättekul när ni kan hälsa på oss i huset när ni kommer hem! Förhoppningsvis är det väl lite mer färdigt då.. Kram